Laleh - oddsfavorit på Digilistan

Efter sju avsnitt av succéprogrammet Så mycket bättre har samtliga medverkande artister fått framföra sina tolkningar av varandra. Programmets stora favorit har varit Laleh som, med sina låtar, erövrat både topplistorna och svenska folkets hjärtan. Får man tro spelbolaget Unibets odds är Laleh också ohotad favorit bland Så mycket bättre-artisterna att hamna högst på Digilistan.

På Digilistan för vecka 50 placerar sig Laleh med fem låtar på topp 16. Närmast att utmana henne i toppen är Mikael Wiehe med sin tolkning av E-types ”Jag ropar ditt namn”, som nu ligger på plats 10. Enligt Unibet är Laleh klar favorit av artisterna att hamna överst på listan innan årets slut. Skulle någon placera sig bättre än Laleh finns det möjlighet att fyrdubbla sin insats.

- Lalehs tolkningar är i en klass för sig och med Så mycket bättre har hon hittat en helt ny publik. Just nu innehar hon förstaplatsen, och andraplatsen, på P3:s Digilistan och att någon annan av de medverkande artisterna skulle kunna hota henne i toppen håller vi inte för troligt, säger Jonas Nilsson, PR-chef på Unibet.

Oddsen från Unibet:

Kommer någon artist från Så Mycket Bättre att få bättre ranking på Digilistan än Laleh före slutet av 2011?

Ja                  4,00
Nej                1,20

Direktlänk till oddsen:

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:

Jonas Nilsson, PR-ansvarig Unibet Sverige, 070-293 23 45, jonas.nilsson@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com.  Unibet har över 5,7 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Unibet är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritanien och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com