Odds: Inget L eller SD i nästa regering

Det blå laget går mot valseger och Ulf Kristersson väntas bli statsminister. Men varken Liberalerna eller Sverigedemokraterna kommer att ingå i nästa regering enligt nya odds.

Snart har Sverige ett slutgiltigt valresultat, men redan nu kan Unibets odds avslöja att det blir en ny regering bestående av Moderaterna och Kristdemokraterna. Ett spel på en M och KD-regering står i 1,75 gånger insatsen.

– Som väntat blev det ett oerhört jämnt och spännande val, men M och KD har hela tiden varit den mest sannolika regeringskoalitionen enligt våra odds, både inför och efter valet, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Varken Liberalerna eller Sverigedemokraterna ser alltså ut att få vara med och bilda regering enligt oddsen.

Unibets valodds

Att ingå i nästa regering:
Moderaterna
Ja 1.01
Nej 15.00

Kristdemokraterna
Ja 1.10
Nej 6.00

Liberalerna
Ja 2.25
Nej 1.57

Sverigedemokraterna
Ja 3.00
Nej 1.33

Vem blir Sveriges nästa statsminister?
Ulf Kristersson 1.02
Jimmie Åkesson 13.00
Ebba Busch 34.00
Johan Pehrson 34.00
Magdalena Andersson 41.00

Parti/koalition som bildar regering
M+KD 1.75
M+L+KD 2.80
M+SD+KD 5.00
M+SD+KD+L 6.00
M 10.00
S 50.00

För de senaste oddsen se: https://www.unibet.se/betting/sports/event/1004966394

För mer information, vänligen kontakta:
Henrik Holm, spelexpert, 070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterad på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup.

Presskontakt Spelexpert 070-875 41 31

Presskontakt Sponsorchef - Unibet Sverige Svensk Elitfotboll, Hockeyallsvenskan, Henrik Lundqvist, Glenn Hysén 0708753942

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterat på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och granskad och certifierat av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup