Odds: Saade och Saucedo gör upp om segern i Melodifestivalen 2021

Trots annorlunda förutsättningar är det snart dags för Melodifestivalen 2021 att rulla igång. Den ständige tvåan Danny Saucedo gör comeback i år och är favorit till segern enligt Unibets spelare – men han utmanas återigen av Eric Saade.

Om drygt en vecka, på lördag den 6 februari, inleds Melodifestivalen 2021. Till följd av rådande pandemi sänds samtliga deltävlingar och finalen från Annexet i Stockholm, och det är Christer Björkman som tar sig an programledarrollen, flankerad av ett antal kända namn som byter av varandra under kommande veckor.

Tio år efter att Eric Saade vann med låten ”Popular” före tvåan Danny Saucedo står kampen återigen mellan Saade och Saucedo - enligt Unibets spelare. Båda två spelas till 4,00 gånger pengarna till att ta hem finalen av årets upplaga.

– Innan svenska folket haft chans att faktiskt höra låtarna brukar det vara de välkända profilerna som blir förhandsfavoriter på oddslistan. Så är fallet även i år, med namn som Danny, Eric Saade, The Mamas och Charlotte Perrelli bland toppnamnen, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

– Efter deltävlingarna brukar vi kunna få en ännu klarare bild av vem som tar hem slutsegern. Inför de senaste 18 årens finaler har våra spelare prickat in vinnaren hela 14 gånger, säger Henrik Holm.

Längre ned i listan över vinnarodds återfinns bland annat hårdrockarna Mustasch (odds 24.00) och Lillasyster (86.00) samt dansbanden Sannex och Arvingarna (båda 51.00). Tävlingens största högoddsare är sångerskan Eva Rydberg, som gör comeback i tävlingen – 44 år efter debuten. Finalseger för Rydberg står i 251 gånger insatsen.

Unibets odds på Melodifestivalen 2021

Julia Alfrida 126.0
Eva Rydberg 251.0

För de senaste oddsen: https://www.unibet.com/betting/sports/event/1007118451

För mer information, vänligen kontakta:
Henrik Holm, spelexpert på Unibet,
070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterad på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 11 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 26 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup.