Odds: Sverige till kvartsfinal – möter England

Sannolikheten är nästan 60 procent att Sverige går vidare från åttondelsfinalen i fotbolls-EM, enligt nya odds från Unibet. Därefter väntar ett reprismöte med England i kvartsfinal.

Sedan det svenska landslaget säkrat gruppsegern via 3-2 mot Polen har oddsen för att Sverige ska vinna fotbolls-EM sjunkit, från 76,0 (inför turneringen) till 51,0 gånger pengarna. Nu väntar åttondelsfinal mot Ukraina på tisdag, där Sverige är favorit att ta sig vidare. Enligt Unibets odds är sannolikheten för svenskt avancemang just nu 59 procent (odds: 1,60). I en kvartsfinal ställs Sverige mot vinnaren i mötet Tyskland-England, där det är fördel engelsmännen enligt Unibets odds (52,6 %).

– Historien ser ut att upprepa sig, först med en svensk skrällseger i gruppspelet och nu med en möjlig repris på kvartsfinalen Sverige-England från VM 2018. Det skulle såklart vara ett gyllene revanschläge för Janne Anderssons lag, även om England kommer att vara favoriter i ett sådant möte, säger Anders Falk, oddsexpert på Unibet.

Frankrike behåller favoritskapet

Belgien-Italien, Frankrike-Spanien, Sverige-England och Nederländerna-Danmark. Så kommer kvartsfinalerna att spelas enligt Unibets odds. Och när det kommer till slutsegern i turneringen är oddsen alltjämt lägst för förhandsfavoriten Frankrike (4,90) medan Italien seglat upp som tvåa på listan, med oddset 6,75 för italienskt EM-guld.

36 gånger pengarna på Forsberg

Emil Forsberg har toppat formen och med tre mål är han delad tvåa i EM:s skyttliga, två mål bakom Cristiano Ronaldo. Forsberg står därmed i oddset 36,0 att göra flest mål i mästerskapet, i fint sällskap med spelare som Kylian Mbappe, Raheem Sterling och Georginio Wijnaldum.

Unibets odds på fotbolls-EM

Sverige åker ut i åttondelsfinal
Ja 2.30

Sverige åker ut i kvartsfinal
Ja 2.20

Sverige åker ut i semifinal
Ja 8.50

Portugal 14.00
Danmark 21.00
Sverige 56.00

Spelare med flest mål i turneringen
Cristiano Ronaldo (Portugal) 1.75
Romelo Lukaku (Belgien) 6.00
Karim Benzema (Frankrike) 18.00
Ciro Immobile (Italien) 21.00
Memphis Depay (Nederländerna) 26.00
Kai Havertz (Tyskland) 26.00
Emil Forsberg (Sverige) 36.00
Kylian Mbappé (Frankrike) 36.00
Patrik Schick (Tjeckien) 36.00
Raheem Sterling (England) 36.00
Georginio Wijnaldum (Nederländerna) 36.00

Samtliga odds på fotbolls-EM: https://www.unibet.se/betting/sports/event/1007483846

Anders Falk, spelexpert på Unibet
070-875 39 42, anders.falk@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterad på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup.