Optionslösen i Unibet

Den 15 maj 2006 har 116 000 optioner i Unibets optionsprogram nr 2 och 6 för ledande befattningshavare utnyttjats. Antalet utestående aktier kommer härefter att uppgå till 28 241 092, envar med ett nominellt värde om 0,005 GBP. Unibet har i samband med denna optionslösen tillförts 116 580 GBP vilket i sin helhet förts till eget kapital. För mer information: Inga Lundberg Investor Relations Telefon +44 870 145 2423 eller +44 7887 996 116 Om Unibet Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag med huvudkontor i London. Unibet är noterat på Stockholmsbörsens O-lista sedan juni 2004. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 20 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 1 000 000 kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EBA, European Betting Association och certfierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterad på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup.

Presskontakt Spelexpert 070-875 41 31

Presskontakt Sponsorchef - Unibet Sverige Svensk Elitfotboll, Hockeyallsvenskan, Henrik Lundqvist, Glenn Hysén 0708753942

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterat på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och granskad och certifierat av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup