Så går det för Sema och Ekdal i Serie A 2019/2020

I helgen inleds Serie A, och därmed är fotbollssäsongen 2019/2020 igång i samtliga europeiska storligor. Mesta, och regerande, mästarna Juventus har installerat Maurizio Sarri i tränarbåset och den förre napolitränaren förväntas kamma hem Turinklubbens nionde raka titel - ett spel som ger 1.45 gånger pengarna.

Juventus har dominerat italiensk fotboll det senaste decenniet och har även den här säsongen en bred och spetsig trupp, vilket gör klubben till spelarnas favorit till ”scudetton”. Främsta utmanare är Inter (5.50), som med nye tränaren Antonio Conte värvat bland andra Diego Godin, Stefano Sensi och Romelu Lukaku.

– Inter ser riktigt spännande ut och ses med all rätt som Juventus främsta utmanare. Dock finns det ett ganska stort frågetecken som hänger över klubben – vad ska de göra med Mauro Icardi? Dessutom ryktas Alexis Sanchez vara på ingång till klubben. Det blir onekligen en spännande slutspurt på transferfönstret, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Bakom Inter i oddslistan återfinns Napoli (7.00), Milan (31.00) och Roma (41.00). Fjolårstrean Atalanta ligger en bit längre ner (71.00). Albin Ekdals Sampdoria har en topp 10-placering inom räckhåll till oddset 2.00. För Ken Sema, som nyligen blev klar för en utlåning till Udinese, är det dock mer troligt att det blir nedflyttning (5.00) än en plats bland de tio främsta lagen (9.00).

– Atalanta stod för en kanonsäsong ifjol men ska i år spela Champions League, så det blir tufft för Strömbergs klubb att återupprepa bedriften. Milan och Roma har precis som Juventus och Inter nya tränare, så vi har en riktigt spännande säsong att se fram emot, säger Henrik Holm.

Unibets odds på Serie A-säsongen 2019/2020:

Vinnare

Att flyttas ned
Sampdoria 21.00
Udinese 5.00

Se uppdaterade odds här: https://www.unibet.se/betting/sports/filter/football/italy/serie_a

För mer information, vänligen kontakta: Henrik Holm, spelexpert på Unibet, 070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterad på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 11 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 25 miljoner kunder. Kindred Group är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien, och granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup.