Tusse har oddsen på sin sida

Den finns en solklar förhandsfavorit inför Melodifestivalens final på lördag; den 19-årige Idolvinnaren Tusse Chiza tippas vinna både den internationella juryns och tittarnas röster med klar marginal. De senaste dagarna har Tusses odds sjunkit ytterligare och han spelas nu till låga 1,42 gånger insatsen.

Tousin Chiza blev Tusse med hela svenska folket när han vann Idol för två år sedan. På lördag kan det bli en ny seger för Tusse när han kliver upp scenen i finalen av Melodifestivalen med låten Voices och han gör det som storfavorit.

– Spelarna har sagt sitt, det blir Tusse som får representera Sverige i Rotterdam. Han var tidigt en oddsfavorit och har nu ökat avståndet till Eric Saade och Dotter som ligger på andra och tredje plats i oddslistan, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Dotter ligger bra till för att få höga poäng av den internationella juryn, men när tittarnas röster ska läggas till är det bara Eric Saade som skulle kunna ge Tusse en match om man ska tro Unibets odds. Åtta av de tolv finalbidragen är riktiga högoddsare och högst odds av alla har Alvaro Estrella och Arvingarna som båda spelas till 201 gånger pengarna.

Unibets odds på Melodifestivalen 2021

Vinnare i finalen:
Tusse 1.42
Eric Saade 4.75
Dotter 12.00
The Mamas 14.00
Clara Klingenström 41.00
Danny Saucedo 51.00
Charlotte Perrelli 126.00
Anton Ewald 151.0
Klara Hammarström 176.0
Paul Rey 176.0
Alvaro Estrella 201.0
Arvingarna 201.0

Tittarnas röst (flest röster i telefonomröstningen):
Tusse 1.38
Eric Saade 6.50
The Mamas 8.75
Dotter 10.00
Clara Klingenström 14.00
Danny Saucedo 21.00
Anton Ewald 101.00
Charlotte Perrelli 101.00
Alvaro Estrella 176.0
Paul Rey 176.0
Arvingarna 201.0
Klara Hammarström 251.0

Flest poäng från den internationella juryn:
Tusse 1.87
Dotter 4.50
Eric Saade 4.50
The Mamas 7.00
Charlotte Perrelli 31.00
Danny Saucedo 51.00
Paul Rey 51.00
Anton Ewald 71.00
Clara Klingenström 71.00
Klara Hammarström 71.00
Alvaro Estrella 76.00
Arvingarna 151.00

För de senaste oddsen:

Träffsäkra odds på Melodifestivalen
14 rätt av 18 är ett imponerande facit för Unibets odds i Melodifestivalens historia. De fyra plumparna i protokollet är från 2005, 2013, 2017 och 2020 då Martin Stenmark, Robin Stjernberg, Robin Bengtsson och The Mamas stod som slutsegrare. Oddsen pekade då istället på Nanne Grönvall, Yohio, Nano och Dotter. De tre förstnämnda fick dock flest tittarröster, men de internationella jurygrupperna ville annorlunda.

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterad på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup.