Unibet Group plc Delårsrapport januari – juni 2006

•Spelöverskottet för andra kvartalet 2006 uppgick till 18,4 (9,2) miljoner GBP och för första halvåret 2006 till 35,8 (16,1) miljoner GBP. •Resultatet efter skatt för andra kvartalet 2006 uppgick till 3,9 (2,8) miljoner GBP. Resultatet efter skatt för första halvåret 2006 uppgick till 9,5 (5,3) miljoner GBP. •Resultat per aktie för andra kvartalet 2006 uppgick till 0,140 (0,108) GBP och för första halvåret 2006 till 0,339 (0,208) GBP. •Antalet aktiva kunder vid kvartalets slut uppgick till 223 104 (72 407). •Spelöverskottet från övriga spelprodukter nådde nytt rekord med 12,2 (4,7) miljoner GBP. •Fotbolls-VM 2006 noterade nytt rekord i bruttoomsättning och antal lagda spel med en tillfredsställande bruttomarginal mot bakgrund av resultaten i turneringen. ”Unibet står starkt med en snabbt växande, balanserad produkt – och geografisk portfölj.” ”Vi är mycket nöjda med hur våra övriga spelprodukter utvecklas och detta märks i att vi återigen slår nytt rekord i spelöverskott under andra kvartalet. Unibet står väldigt starkt med en välbalanserad produktportfölj” säger Petter Nylander, CEO Unibet. ”Jag är också mycket nöjd med att vi visar ett positivt kassaflöde trots att vi satsade på en omfattande marknadsföringskampanj i samband med Fotbolls-VM.” ”Som ett av Europas ledande spelbolag arbetar vi hela tiden för att säkerställa ett ansvarsfullt spelande och ett socialt ansvarstagande. Vi är ackrediterade av G4 och samarbetar med franska Adictel i dessa frågor” säger Petter Nylander, CEO Unibet. I dag, onsdagen den 16 augusti 2006 klockan 09.00 CET håller Unibets VD Petter Nylander en presentation hos FinancialHearings på Operaterrassen i Stockholm. Presentationen hålles på engelska. Deltagare uppmanas anmäla sig på www.financialhearings.com För ytterligare information kontakta: Petter Nylander, verkställande direktör +44 870 145 2402/+44 7799 873 152 Sue Ball, finanschef +44 870 145 2424/+44 788 418 1390 Inga Lundberg, Investor Relations +44 870 145 2423/+44 788 799 6116 Om Unibet Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag med huvudkontor i London. Unibet är noterat på Stockholmsbörsens O-lista sedan juni 2004. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 20 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 1 340 000 kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EBA, European Betting Association och certfierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com