Unibet och Henrik Lundqvist fortsätter hylla idrottsrörelsen med 30/30-fonden

Unibet och Henrik Lundqvist fortsätter hylla idrottsrörelsen med 30/30-fonden

30/30-fonden är ett samarbete mellan Unibet och hockeymålvakten Henrik Lundqvist. Syftet är att ge tillbaka till svensk idrott och hjälpa föreningar runt om i landet. Initiativet lanserades förra året då 30 föreningar fick 30 000 kr var under en prisgala i Göteborg. Nu blickar Unibet och Henrik framåt mot nästa omgång av 30/30-fonden.

I januari 2019 startade Unibet och den levande hockeylegenden Henrik Lundqvist ett gemensamt initiativ med syfte att ge tillbaka till idrottsrörelsen för allt som den gett till Henrik och miljontals andra svenskar. Över 3 000 föreningar ansökte till 30/30-fonden och under en prisceremoni i Göteborg fick 30 utvalda föreningar dela på 900 000 kr.

– Det har varit ett fantastiskt roligt första år som Unibet-ambassadör. Genom 30/30-fonden har vi bidragit till att utveckla idrottssverige, något som var en förutsättning för mitt partnerskap med Unibet. Det var otroligt inspirerande att få ta del av alla fantastiska föreningar som ansökte till fonden och jag ser verkligen fram emot att få göra en ny djupdykning i föreningssverige, säger Henrik Lundqvist, juryordförande för 30/30-fonden.

Alla idrottsföreningar som, oavsett sport, verkar för sunda värderingar, kan ansöka till 30/30-fonden. Vinnarna utses av Henrik Lundqvist tillsammans med Unibet.

Precis som Henrik Lundqvist, månar vi på Unibet om den svenska idrottsrörelsen. Därför är vi mycket stolta över att fortsätta utveckla 30/30-fonden tillsammans med Henrik. I synnerhet när vi har sett vilken positiv inverkan fonden haft på de föreningar som tilldelats pengarna, säger Henrik Holm, Projektledare på Unibet.

– Trots ett fantastiskt första år med 30/30-fonden är vi övertygande om att det bara kan bli bättre, det här är bara början. Vi kommer under året fortsätta hjälpa och hylla fler föreningar, fans, spelare och tränare över hela Sverige, säger Per Carlander, Sverigechef på Unibet.

Ansökningsperioden för 30/30-fonden är öppen till och med den 31 maj 2020. Vinnarna utses under sommaren. Ansök här: www.3030.se

Henrik Holm, Projektledare för 30/30-fonden på Unibet
Henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterad på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 11 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 26 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup.