Unibet och HockeyAllsvenskan väljer att inte förlänga sponsoravtalet

HockeyAllsvenskan och Unibet, som varit huvudsponsor sedan 2019, väljer gemensamt att inte förlänga samarbetet. Avtalet, som bland annat innefattat unika satsningar på anti-matchfixning och spelansvar, upphör att gälla den 31 maj.

– Vi har haft ett väldigt inspirerande och bra samarbete med HockeyAllsvenskan och klubbarna. Vi är särskilt stolta över de satsningar som vi gemensamt gjort kring anti-matchfixning och spelansvar. De utbildningar och föreläsningar vi introducerat, som en del av sponsorskapet, är de första i sitt slag och har genomförts av samtliga spelare och ledare. För oss är det en naturlig och viktig del av vårt ansvarstagande kring dessa frågor, säger Anders Falk, sponsorchef på Unibet.

Förutom satsningarna på spelansvarsfrågor har parterna, med stort genomslag, kommunicerat det nya slutspelsformat som sjösattes denna säsong. I spåren av coronapandemin och utebliven publik har stor vikt lagts på de digitala kanalerna och nära samarbete med klubbarna, där Unibet bland annat gav klubbarna 10.000 kr var, sedan priset Guldtröjan - Årets Supportrar uteblev, som en följd av de tomma läktarna.

– Det känns jättebra att vi kunnat vara med och bidra till utveckling av ligan och att stärka klubbarna ekonomiskt, speciellt i dessa påfrestande tider, fortsätter Anders Falk.

– Det har varit två väldigt givande säsonger för oss tillsammans med Unibet. De har varit en aktiv partner som har bringat både HockeyAllsvenskan och våra klubbar nya insikter kring spelansvarsfrågor. Dessutom har vi tillsammans skapat mycket bra kommunikation och kampanjer. Vi tackar Unibet för denna tiden och önskar dem lycka till framöver, säger Gabriel Monidelle, VD på HockeyAllsvenskan.

– Vi vill passa på att tacka HockeyAllsvenskan för ett mycket givande sponsorskap och önskar både dem och klubbarna stort lycka till i framtiden, avslutar Anders Falk.

Anders Falk, Sponsorchef på Unibet
070-875 39 42, anders.falk@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterad på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup.