Svenska Liplid har belönats med första pris av World Packaging Organisation

Liplid är nu världens bästa lock och vinner World Star Packaging Awards 2022

Svenska företaget Unicup Scandinavia AB vinner kategorin ’Förpackningsmaterial och Komponenter’ med locket Liplid och blir därmed världsledande med sitt innovativa och miljövänliga dryckeslock. Det är organisationen WPO (World Packaging Organisation) som efter noggrant arbete och ordentlig analys utser världens bästa förpackningar. Bedömningen görs av en jury bestående av 36 experter från lika många länder.

Locket, Liplid – the new drinking experience – vinner kategorin ’Förpackningsmaterial och Komponenter’ med motiveringen: ”Liplid är en vinnare eftersom det är ett bättre, säkrare och mer trevligt sätt att dricka på 'on the go'. Locket är dessutom 100% återvinningsbart och 100% biologiskt nedbrytbart”.

– Det är ett fantastiskt erkännande av vårt innovativa och klimatsmarta lock. Ett lock som dessutom gör att kaffet smakar så mycket bättre. Utnämningen visar att världen behöver smarta och funktionella alternativ till alla de dryckeslock av plast som dominerat marknaden, säger Jesper Berthold vd på UniCup Scandinavia AB, vilka står bakom Liplid.

WPO är en icke-vinstdrivande, icke-statlig, internationell sammanslutning av förpackningsinstitut och andra intresserade parter, inklusive företag och branschorganisationer. Priset till Liplid kommer att delas ut i samband med den stora förpackningsmässan i Milano den 4 maj 2022. Länk till World Star Packaging Awards: WPO

För mer information kontakta Jesper Berthold vd på Unicup Scandinavia AB, på jesper.berthold@liplid.com