Unifaun och tidningen Supply Chain Effect i samarbete för att sprida sprida supply chain-kunskap

Hur påverkas Supply Chains av digitalisering, hållbarhet och e-handels framfart? I ett unikt samarbete mellan Transport Management-företaget Unifaun och branschtidningen Supply Chain Effect presenteras under våren 2021 ett tiotal filmade intervjuer kring dessa ämnen. Supply Chain Effects chefredaktör, Stefan Karlöf, som är en välkänd profil inom branschen håller den röda tråden och intervjuar spännande personer som ägnar tid och energi åt att utveckla framgångsrika logistikkedjor.

"När vi på grund av nuvarande pandemi inte kan träffas som vanligt är intervjuer på distans en bra lösning. De ämnen vi lägger extra energi på i intervjuerna är digitalisering, hållbarhet och e-handel, som alla har en stor påverkan på försörjningskedjorna. Med SCE600SEC inspireras du som tittare av seniora personer som delar med sig av hur de tänker kring dessa centrala frågor”, säger Stefan Karlöf.

Respektive intervju är maximalt tio minuter lång och genomförs på engelska. Materialet är tillgängligt för alla som är intresserade av att inspireras kring olika Supply Chain-perspektiv.

"Vi är väldigt nöjda med att kunna dela de här intressanta intervjuerna med befintliga och potentiella kunder. Vår ambition är att de ska leda till nya tankar och diskussion för att över tid skapa ännu bättre och mer hållbara logistikkedjor", kommenterar Unifauns marknadschef Tobias Olbers samarbetet med Supply Chain Effect.

Från och med idag finns intervjuer upplagda med Guillaume Caron, Supply Chain Manager på FLIR Systems och med Mattias Norin, VD på Sonat. Ytterligare intervjuer släpps löpande under våren. Intervjuerna går under benämningen Supply Chain Effect 600 Seconds (SCE600SEC).

Se trailer för intervjuserien här!
Se samtliga intervjuer här!

• transport
  • supply chain