​Ny mångsidig koppling mellan Unifaun och Sharespine

Nu lanserar Unifaun tillsammans med Sharespine en integration som kopplar ihop Unifaun med e-handelssystem, marknadsplatser, ekonomisystem och butikskassor. Integrationen förenklar och effektiviserar frakthanteringen för alla handlare, oavsett om produkterna säljs i webbutik eller på flera marknadsplatser.

En integration effektiviserar flödena i bokningsprocessen och skapar samtidigt en bättre kontroll och överblick för leveranserna. Det här sparar tid vilket ger dig mer tid att fokusera på tillväxt, ger dig förutsättningar att växa och hantera ökad ordervolym och minimerar även riskerna för manuella fel.

Integrationen mellan Sharespine och Unifaun betyder att det finns ett flertal kopplingar till system i Sharespines integrationsplattform. De system som kan kopplas ihop med Unifaun är bl.a. Woocommerce, Shopify, Visma.net ERP, Fortnox, Visma eAccounting, Sitoo POS. Det går även att koppla på marknadsplatser som Elgiganten, Afound, CDON, Åhléns E-handel m.fl.

”Som integrationshubb märker vi att våra kunder vill samla sina integrationer på ett ställe. Unifaun är marknadsledande som Delivery Management-system, som ofta efterfrågats bland våra kunder. Vi är väldigt glada över att få med Unifaun i vårt ekosystem av nyckelfärdiga integrationer." säger Runar Wahlgren, VD på Sharespine

Genom Sharespines integration med Unifaun så hämtas orders som mappas upp med rätt transportsätt för att sedan skapas som lagrade utskrifter med korrekt transportör i Unifaun. Frakten bokas sedan enkelt med ett knapptryck i Unifauns kontrollpanel så att försändelsen enkelt kan packas och skickas till slutkund.

”Det känns mycket spännande att vi nu kan erbjuda alla Sharespines kunder en smidig integration till Unifaun. För många kommer det bli en stor avlastning i arbetet.” Säger Tomi Pesonen, Unifaun

I samband med lanseringen har Sharespine tillsammans med Unifaun skapat en mycket förmånlig lanseringskampanj för nya kunder. Kontakta Unifaun eller Sharespine för mer information.

KONTAKT:

Unifaun: tomi.pesonen@unifaun.com

Sharespine: runar.wahlgren@sharespine.com

Om Sharespine:

Sharespine är ett nordiskt iPaaS-bolag som levererar premiumintegrationer till handlare som vill effektivisera sin verksamhet. Alla integrationer driftas i vår egen plattform med kopplingar till olika områden inom handel där vi knyter ihop ekonomisystem och e-handel med marknadsplatser, betalväxlar och butikskassor. Vår expertis grundar sig i djupt tekniskt kunnande för att automatisera flöden som eliminerar manuellt arbete och skapar förutsättningar för tillväxt.

• e-handel
  • frakthandlingar

Unifaun har över 20 års erfarenhet av att leverera innovativa och högkvalitativa Delivery Management-system. Lösningarna används i över 76 länder och varje dag skickas över 800 000 försändelser av 100 000 olika företag genom våra system. Unifaun har 210 anställda i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Polen och Benelux.

www.unifaun.com