​Kvalet är avgjort!

​Kvalet är avgjort!

Unik Resurs är som bekant stolt sponsor till FBC Kalmarsunds herrar och damer som båda nyligen kvalat mot högsta innebandyserien i landet, SSL.

Det är besvikna ansikten bland damerna, då de dessvärre inte lyckades ta sig hela vägen, utan föll rättvist mot ett bättre IBK Göteborg. Föreningen är trots uteblivet avancemang stolt över damernas prestation, där kvalspel var den uttalade målsättningen, vilken trots allt uppfylldes. Man blickar redan nu mot nästa säsong och förhoppningen är istället då ta det slutgiltiga steget.

På herrsidan är det dock gladare miner! Herrarna lyckades efter en riktig rysare mot Salems IF knipa en plats till SSL. Båda lagen vann inledningsvis varsin match överlägset och den tredje avgörande matchen gick till förlängning, där FBC Kalmarsund drog längsta det strået och spelar alltså i Svenska Superligan nästkommande säsong. Stort grattis!

På grund av herrarnas avancemang och damernas fortsätta satsning kommer det byggas en ny hemmaarena, som är SSL-godkänd. Den beräknas stå klar i december 2019.

FBC Kalmarsund som förening strävar hela tiden efter utveckling och framsteg, vilket ligger i linje med Unik Resurs slagord: Alltid bättre!

Vi på Unik Resurs tycker även att det är väldigt roligt och fascinerande att en stad av Kalmars storlek lyckas bedriva en så stark och professionell verksamhet på både herr-och damsidan. Det är Unikt!

• unik resurs
  • innebandy
  • sport
  • kalmar

• Kalmar

Uniks kunder kan sitt jobb. Men livet som verksamhetsledare kräver ofta att du är tusenkonstnär. Kontroll över ekonomi, marknad, organisation och ledarskap är bara några av de uppgifter du förväntas klara. Lägg därtill arbetet med att i rekrytering & urval hitta rätt framtida medarbetare. Vi på UNIK står redo att stötta och avlasta våra kunder för ökad kvalitet och effektivitet i kundens egen verksamhet. Vår hjälp får våra kunders kunskaper att blomstra där de gör störst nytta och genom oss kan de bäst lämpade till varje uppdrag hitta sin nästa utmaning.