Unilabs arrangerar vårmötet i Klinisk Kemi 2013

Unilabs arrangerar vårmötet i Klinisk Kemi 2013

Unilabs Skövde har fått äran att stå som värdar för 2013 års vårmöte i Klinisk Kemi. Den 23-25 april bjuder vi in till Kulturhuset i Skövde till tre innehållsrika och givande dagar.

Vi tycker att detta möte ska präglas av tradition, men också av en stor portion förnyelse. Vårt mål är att mötet ska upplevas som en ”familj- och släktträff” eller en folkfest (festligt, folkligt och fullsatt) och tack vare ett intressant och spännande program dagtid och god mat med härlig underhållning kvällstid, hoppas vi att så många som möjligt sluter upp till mötet!

Det vetenskapliga programmet innehåller internationella utblickar såsom global hälsa och klinisk kemi i Europa, disciplinövergripande teman: sepsis och nutrition samt centrala ämnen som allergi, cancerscreening, droganalyser och automation. Den röda tråden kommer att gå från sjukvård förr till nu och blicka framåt, för laboratorierna lokalt liksom internationellt. Vi hoppas att detta kommer att vara vetenskapligt mycket intressant och stimulerande! Läs mer om programpunkter på http://www.varmotekliniskkemi2013.se/programinneharingll.html

Ett viktigt forum för debatt och möten är Posters. Därför kommer denna del att lyftas fram.

Det är SFKK, Svensk Förening för Klinisk Kemi, som har ansvaret för vårmötena. De tillfrågar respektive ort och arrangör. Vartannat år förläggs de till en universitetsort, vartannat en mindre ort.