Suomen Unilabs parantaa diagnostiikan saatavuutta uudella huipputeknologisella liikkuvalla magneettikuvausyksiköllä

Helsinki, 23.1.2024: Kansainvälisesti johtava diagnostiikkapalveluiden tarjoaja Unilabs on paljastanut uusimman hankkeensa Suomessa: huipputeknologisen liikkuvan magneettikuvausyksikön, joka tuo uudenaikaiset diagnostiikkapalvelut suomalaisten luokse. Siemens Healthineers -yrityksen kehittämä innovatiivinen kuvauslaite otettiin käyttöön tammikuussa 2024. Se mahdollistaa selkeästi suurempien potilasmäärien hoitamisen ja tuo hoidon myös haja-asutusalueiden asukkaiden saataville.

”Unilabs on sitoutunut parantamaan terveydenhuollon palveluiden saatavuutta ja tavoittamaan enemmän potilaita heidän asuinpaikastaan riippumatta. Uuden liikkuvan magneettikuvausyksikön avulla voimme tukea suomalaista terveydenhuoltojärjestelmää tuomalla diagnostiikkapalvelut kaikkien kansalaisten saataville aina syrjäseutuja myöten. Mobiilikuvantaminen on loistava ratkaisu, sillä se takaa terveyspalveluiden saatavuuden myös niille, joiden välittömässä läheisyydessä ei ole magneettikuvauspalveluita tarjoavaa klinikkaa tai sairaalaa”, toteaa Unilabsin Suomen maajohtaja Maarit Orava.

”Modernilla liikkuvalla magneettikuvausyksiköllämme kuvaus hoituu nopeammin, ja laitteen suuaukko on halkaisijaltaan 70 cm, eli se on myös muotoilultaan potilasystävällinen. Yksikkö siis tehostaa diagnosointivalmiuksiamme ja tekee samalla kuvantamistilanteesta potilaille miellyttävämmän.”

Unilabs pitää vakaasti kiinni sitoutumisestaan innovaatioon, kestävyyteen ja diagnostiikan saatavuuden kehittämiseen. Liikkuva magneettikuvausyksikkö on 30 % energiatehokkaampi ratkaisu, joka tehostaa potilasvirtaa ja optimoi työnkulkua. Tämän ansiosta yhdellä järjestelmällä voidaan tutkia entistä enemmän potilaita.

Mediayhteyshenkilö:

Maarit Orava, maajohtaja, Unilabs Suomi
Puhelin: +358 50 301 4234
Sähköposti: maarit.orava@unilabs.com

Samuel Danofsky, Pohjoismaiden viestintäpäällikkö, Unilabs
Puhelin: +46 70 656 3182
Sähköposti: samuel.danofsky@unilabs.com

Tietoa Unilabsista
Unilabs on yksi Euroopan johtavista diagnostiikkapalveluiden tarjoajista. Yritys tarjoaa kattavia laboratorion, kuvantamisen, genetiikan ja patologian alan palveluita potilaille neljällä mantereella.

Unilabsilla on yli 13 000 työntekijää 15 maassa. Yritys hyödyntää digitaalisia teknologioita laboratorioissaan ja kuvantamiskeskuksissaan, jotka edustavat alan huippua, ja panostaa voimakkaasti niin teknologiaan, laitteisiin kuin työntekijöihinkin parantaakseen vuosittain lähes 100 miljoonan ihmisen elämää.

Kategorier

Unilabs är ett av Europas ledande företag inom medicinsk diagnostik. Unilabs erbjuder ett komplett utbud av laboratorie-, patologi-, genetik- och bildbehandlingstjänster till patienter på fyra kontinenter. Med över 13 000 medarbetare i 15 länder investerar Unilabs tungt i teknologi, utrustning och människor. Unilabs använder digital teknologi i sina toppmoderna laboratorier och bildbehandlingscenter för att förbättra livet för nära 100 miljoner människor varje år.