Aberdeen Universitet väljer Unit4 Student Management

Unit4s lösning för studenthantering, Student Management, fortsätter röja mark i Europa. Nu har skotska University of Aberdeen valt lösningen, byggd på Microsoft Azure, för att hantera administrationen av över 16 000 studenter och anställda på universitetet. Med Unit4 Student Management förbättras studenternas upplevelse i samband med till exempel förfrågningar och ansökningar, samtidigt som intresset från sökande ökar och färre studenter väljer att lämna universitetet i förtid. Lösningen gör också studenthanteringen mer effektiv för universitetet.

Unit4 Student Management kommer att lägga grunden för ett digitalt campus och förse studenter och personal med intuitiv teknik under hela studielivscykeln. Studenter kommer att kunna interagera med universitetet om allt från enkla frågor och ansökningar till information om hur mycket man har kvar tills man kan ta ut sin examen.

Microsofts molnplattform Azure, där all data kommer att samlas, ger den pålitlighet och de anslutningsmöjligheter som behövs för att ge universitetet direkt tillgång till mer korrekt och pålitlig information – information som behövs för bättre planering, beslutsfattande och interaktion med studenterna. Universitetets anställda kommer också att enkelt få en heltäckande bild av studenternas studielivscyklar för att bättre kunna stötta deras studieframgångar.

Valet av Unit4 Student Management ligger i linje med universitetets mål för 2015-2020:

• Att bli ett av världens främsta lärosäten för undervisning och studier som förser sina studenter med en exceptionell och personlig studieupplevelse av högsta internationella kvalitet
  • Att bygga en integrerad, samarbetsfokuserad och hållbar fysisk och digital infrastruktur som stöttar universitetets mål

- Unit4 Student Management kommer att leverera en tjänst som hjälper universitetet att stå ut från andra lärosäten, säger professor Peter McGeorge, Vice-Principal for Learning and Teaching på Aberdeen Universitet. Denna nya teknik kommer att frigöra potential och göra det möjligt för inskrivna studenter att interagera med personlig och konstant uppdaterad information oavsett var i världen de befinner sig. Genom att ta bort pappersarbetet och ge dem en helt digital upplevelse kan de fokusera på sina studier. Dessutom ger lösningen universitetets personal de verktyg som behövs för att bättre förstå studenternas situation och ge dem ett mer personligt stöd.

En annan del av Aberdeen Universitets förändringsprogram är att de redan använder Unit4s affärslösning Business World Finance.

Unit4 kommer att ställa ut i monter 1311 på den årliga utbildningskonferensen EDUCAUSE Annual Conference 2016 i Anaheim, USA, den 26-27 oktober. Unit4 kommer också att vara värd för seminariet ”Your Students’ Digital Experience: The Good, the Bad and the Ugly” med representanter från Augsburg College, Claremont Lincoln University, Eduventures och Microsoft, på onsdag den 27 oktober kl 9:10-10:00, i rum 210D.

• student management
  • unit4 student management