Anrika konsthögskolan Royal College of Art väljer Unit4 Student Management för att bättre stötta studenter

Unit4 meddelar idag att en av världens mest kända och anrika konsthögskolor, brittiska Royal College of Art (RCA) har valt Unit4s studenthanteringslösning Student Management, för att förbättra studenterna kommunikation med och upplevelse av högskolan.

Unit4 Student Management kommer att ge RCA-studenterna en intuitiv och enhetlig upplevelse över alla typer av enheter, så att de lättare kan kommunicera med högskolan.

Unit4s molntjänst Student Management är byggd på Microsoft Azure, och kommer att förse såväl studenter som lärare med en enda kommunikationsplattform för hantering av livet på campus.

– Efter ett anbudsförfarande valde vi Unit4 Student Management eftersom de erbjuder en bra användarupplevelse och elegant integration med våra befintliga system. Unit4 har en utmärkt förståelse för sektorn för högre utbildning samt en världsledande och framåtblickande teknik, säger Emma Bayne, Head of Digital Delivery på RCA.

RCA kommer även att uppgradera sitt ekonomisystem till Unit4s molntjänst Business World Finance. Båda dessa implementeringar kommer att stötta RCA i sitt nyligen påbörjade ochambitiösa utvecklingsprogram som fått stor finansiering från brittiska staten

För mer information, läs bifogat pressmeddelande på engelska.

• unit4 student management