UNIT4 fortsätter ta marknadsandelar

UNIT4 tillkännager idag en rekordtillväxt under 2014 med över 70 procent för SaaS- och abonnemangsrelaterade affärer samt att företaget planerar att utveckla produkt- och servicekapaciteten ytterligare för ännu snabbare tillväxt.

I början på förra året lanserade den då delvis nya ledningen på UNIT4 ett nytt ambitiöst strategiprogram.

”Det goda resultatet under 2014 får ses som ett kvitto på att den strategin varit lyckad" säger Jose Duarte, CEO på UNIT4.

Under 2015 planeras flera strategiskt viktiga satsningar för att ytterligare öka tillväxten, varav några exempel är:

- Förstärka och utveckla företagets globala R&D-centrum för ökad kapacitetsutveckling och snabbare utrullning av produktnyheter

- Erbjuda en global infrastruktur med snabbare tillgång till rätt expertis och användargrupper för olika kunders tjänste- och supportbehov

Förutom detta planerar UNIT4 att lansera ett globalt partnerprogram och genom partners ytterligare utöka företagets försäljnings- och leveransförmåga samt ytterligare öka kundvärdet genom partneranpassade lösningar.

• saas

Om UNIT4 Agresso

UNIT4 är en ledande leverantör av affärssystem för personalintensiva dynamiska organisationer. UNIT4 erbjuder molnbaserade affärssystem samt andra applikationer designade för specifika branschers krav och för att hjälpa kunder anpassa sig till förändringar snabbt, enkelt och kostnadseffektivt. Genom UNIT4´s lösningar kan organisationer förändra och förnya sig snabbare och till en lägre kostnad.

UNIT4 har sitt huvudkontor i Nederländerna, bedriver verksamheter i 26 länder runt om i världen och har drygt 4 100 anställda. För mer information, besök www.unit4.com.
I Sverige går företaget under namnet UNIT4 Agresso AB, har sitt huvudkontor i Stockholm och är drygt 400 medarbetare.