Unit4 lanserar Unit4 prevero i molnet

Unit4 lanserar nu affärsanalyslösningen Unit4 prevero i molnet – den prisade lösningen är tillgänglig via Microsofts molnplattfom Azure.Dessutom lanseras nya molnbaserade preverolösningar för affärsanalys anpassade efter ett antal olika branscher, bland annat för högre utbildning, offentlig sektor, välgörenhetsorganisationer samt tjänsteföretag.

Unit4 har utvecklat preverolösningarna i molnet genom att kombinera de bästa KPI:erna och branschkraven, baserat på sin erfarenhet av att arbeta med tusentals av kunder inom ett antal fokusbranscher. Dessa branschfokuserade molnlösningar har optimerats för att hjälpa företag och organisationer med enkel och smidig planering och rapportering via ett standardprogram.

De nya lösningarna kommer att korta implementeringstiden och hjälpa kunder att enklare hantera affärskritisk information, effektivisera verksamheten, se till att alla relevanta lagar följs, samt att ge de affärsinsikter som behövs för att bättre utveckla verksamheten.

Nedan är de nya molnbaserade preverolösningar som nu blir tillgängliga:

• Performance Management för Högre Utbildning – ger universitets- och högskoleinstitutioner en komplett överblick över hela institutionens nyckeltal samt information om antal antagna/sökande studenter, akademiska resultat, med mycket mer. Studier visar att det har blivit allt viktigare för institutioner att få dessa insikter på ett enkelt sätt, för att kunna hjälpa studenterna att förbättra sina studieresultat och förenkla deras studentliv. En rollbaserad dashboard förser med information och dataanalys i realtid för att hjälpa användaren att ta snabba och välgrundade beslut och ger även möjlighet att analysera en mängd olika trender och insikter i exempelvis studieresultat, olika kursers popularitet eller studenternas utvärderingar av kurser och utbildningar.
  • Performance Management för Tjänsteföretag – underlättar projektstyrning med enkel översikt över dashboards, smidiga kommunikationsplattformar som förenklar medarbetarnas kommunikation, och möjlighet till avancerad analys för att bättre balansera och anpassa företagets ekonomiarbete efter planerad budget och finansiella mål.
  • Performance Management för Välgörenhetsorganisationer – gör det lättare att förstår hur man bäst ska använda donationer och finansiering genom en transparent bidragsanalys och rapportering. Gör det möjligt att få ökad insikt i vad som händer med de pengar som donerats, så att donatorerna kan se hur deras donationer bidragit till verksamheten, spåra finansieringar och mäta finansiella resultat, samtidigt som man ser till att de ekonomiska resurserna används främst till den välgörande verksamheten.
  • Performance Management för Offentlig sektor – hjälper organisationer att enkelt utvärdera sina finansiella och personalresurser när som helst var som helst för att enklare hitta sätt att spara pengar. Lösningen förser med avancerad dataanalys och pålitliga data som ger ekonomiavdelningen och andra ekonomiskt ansvariga medarbetare prediktiv information som hjälper dem att enklare ta välgrundade beslut.

– Vi erbjuder en av de mest omfattande men samtidigt lättanvända molnbaserade performance management-lösningarna på marknaden, säger Matthias Thurner, ansvarig för Unit4 prevero. Företag söker idag mer än någonsin efter lösningar som våra, som stöder den strategiska och prediktiva planering som krävs i en ytterst konkurrensutsatt miljö. Kombinerat med Unit4s expertis inom tjänstesektorn levererar vi lösningar som är enkla att använda, som kan börja användas direkt och som hjälper anställda att snabbt fatta beslut i alla delar av verksamheten.

• unit4 prevero

Unit4 är en ledande leverantör av affärssystem byggda för serviceinriktade branscher. Med årliga intäkter på 500 miljoner euro och över 3500 anställda runt om i världen levererar Unit4 ERP-system, branschfokuserade och bäst-i-klassen lösningar till tusentals kunder. Dagligen använder olika tjänsteföretag och organisationer inom utbildningssektorn, public service, ideell verksamhet, fastighet och finans, lösningar från Unit4. Unit4 - Affärssystem byggda för människor.