UNIT4 och EVRY tar sikte på den skandinaviska finanssektorn

UNIT4 meddelar idag att de förlänger sitt partnerskap med EVRY, Norges största IT-tjänsteföretag. Att EVRY nu blir huvudpartner till UNIT4 är en del av företagets nya globala partnerstrategi och viktigt för UNIT4 i företagets satsning på att öka sitt erbjudande av digitala lösningar och tjänster till den skandinaviska finansbranschen.

EVRY kommer att erbjuda affärssystemet Agresso till såväl nya som befintliga kunder inom bank- och finanssektorn i främst Skandinavien. Den första kunden under det nya avtalet är Storebrand, en av Nordens största aktörer inom pension och långsiktigt sparande och har i Sverige över 2 250 medarbetare och fler än 1,8 miljoner kunder i Sverige och Norge.

"En integrerad nordisk lösning förenklar våra redovisningsprocesser jämfört med vår nuvarande systemlösning”, säger Knut Georg Arnø, Redovisningschef, Storebrand. ”Vi kommer åt affärskritisk information snabbare, vilket underlättar beslut på alla nivåer i organisationen. Agresso är dessutom anpassad till vår affärsmodell vilket stöttar ett flexiblare arbetssätt och att vi lätt kan anpassa oss till nya och förändrade rapporteringsbehov.”

”Vi med vår starka position och breda branschkunskap inom bank, finans och försäkring, i kombination med UNIT4s marknadsledande lösningar, vill vara det framtidssäkra valet för offentlig sektor”, säger Ann-Cecilie Fagerlie, SVP Every Industries.

"Detta är ett strategiskt viktigt avtal för oss", tillägger Finn Folling, Nordic Partner Director på UNIT4. "Partnerskapet med EVRY underlättar leverans och tillgång till marknader där vi har lösningar och teknik på plats, men där vi vill förbättra värdet för kunderna. Vårt nya fokus på ett globalt partnernätverk kommer dessutom inte bara att öppna upp nya marknader för oss som företag utan framförallt ge kunder och partners ett flexiblare alternativ till de traditionella ERP-leverantörerna."

• evry

Om UNIT4 Agresso

UNIT4 är en ledande leverantör av affärssystem för personalintensiva dynamiska organisationer. UNIT4 erbjuder molnbaserade affärssystem samt andra applikationer designade för specifika branschers krav och för att hjälpa kunder anpassa sig till förändringar snabbt, enkelt och kostnadseffektivt. Genom UNIT4´s lösningar kan organisationer förändra och förnya sig snabbare och till en lägre kostnad.

UNIT4 har sitt huvudkontor i Nederländerna, bedriver verksamheter i 26 länder runt om i världen och har drygt 4 100 anställda. För mer information, besök www.unit4.com.
I Sverige går företaget under namnet UNIT4 Agresso AB, har sitt huvudkontor i Stockholm och är drygt 400 medarbetare.