"Årets look" på Elle-galan 2018  - Thomas Sekelius
"Årets look" på Elle-galan 2018 - Thomas Sekelius

Nyhet -

Elle-galans pris "Årets look" går för första gången till en man - Thomas Sekelius

Youtube-stjärnan och artisten Thomas Sekelius, 20, vann ikväll “Årets look” på Elle-galan.
- Det är nästan som att hela Sverige skriker ”YOU LOOK SICKENING”, säger Thomas som slog igenom som youtuber 2015 och som sommaren 2017 släppte årets Pride-låt “One More In The Crowd”.

Thomas Sekelius är en av Sveriges största youtubers med över 300.000 prenumeranter och 100 miljoner visningar på sin Youtube-kanal. Ikväll tog han hem "Årets look" på Elle-galan. Thomas är den första mannen som vinner pris i denna kategori. Han har tidigare vunnit utmärkelser som “Årets HBTQ-Youtube” på QX Gaygalan 2017, samt varit nominerad och vunnit priser på Guldtuben både 2016 och 2017.

- Att vinna detta känns SÅ stort, coolt och ärofyllt, nästan som att hela Sverige skriker ”YOU LOOK SICKENING” på en och samma gång. Wow!, säger Thomas Sekelius, som fortsätter:
Jag skulle vilja tacka min *manager* Alexandra som alltid håller mig om ryggen och hela United Screens, som alltid finns där för mig. Jag vill också tacka min familj, mina vänner och följare som alltid ger mig så mycket glädje, styrka och mod, de alla ligger mig varmt om hjärtat! Sist men inte minst vill jag rikta ett stort tack till alla innovativa märken samt alla nytänkande stilikoner och makeupartister, tillsammans breddar vi modebranschen!

Under 2017 debuterade Thomas Sekelius som artist. Bland annat släppte han singeln Awakening, som handlar om när han kom ut som homosexuell. Thomas andra singel “One more face in the crowd” blev utsedd till årets Pride-låt. Att vinna “Årets Style” är inte bara ett stort steg för Thomas Sekelius utan för hela HBTQ-världen.

- Detta är en stor händelse för Thomas och oss på United Screens, vi är oerhört stolta över att få jobba med en så normbrytande och stark person. Thomas är en oerhört inflytelserik person samt en stor förebild för oss och många andra. 2018 känns verkligen som Thomas år, med många spännande saker på gång. Vi på United Screens ser verkligen fram emot att fortsätta arbeta och utvecklas med honom, säger Alexandra Ottenståhl, som representerar Thomas på United Screens.

En annan som kammade hem pris på kvällens Elle-gala var vår kulturminister Alice Bah Kuhnke som vann pris för “Årets bäst klädda kvinna”.