Lisette Alfredsson höll seminariepunkten "Lightning session for video or photography"

Fullt hus när United Screens Creator Studio firade 2 år!

Vi är så glada över det varma mottagandet och det stora intresset under dessa två år för vår Creator Studio, och att vi genom vår studio har kunnat bidra till er kreatörers viktiga arbete! Vi bjöd in till Open House @ United Screens Creator Studio för matnyttiga seminarier och trevligt häng med online videokreatörer!

Under eftermiddagen delade vi från United Screens med oss av våra 7 bästa tips kring de ämnen som ofta kommer upp i samband av lån av Creator Studion:

• Lightning session for video or photography
  • Crisp sound for your video or podcast
  • Go green screen
  • Camera tech setup 2.0
  • United Screens Creator Studio Q&A

United Screens Creator Studio - http://unitedscreens.com/united-screens-creator-studio/

För två år sedan startade vi Nordens första - och fortfarande den enda i sitt slag - Creator Studio - för att hjälpa youtubers, influencers och andra kreatörer att skapa innehåll för öppna plattformar.

Alla som vill producera videos, podcasts eller foton är välkomna, oavsett om du är med i United Screens eller inte, och oavsett hur etablerad kreatör du är. (Som bokas enkelt genom att du skickar ett mail till creatorstudio@unitedscreens.com)

Självklart är United Screens Creator Studio helt gratis att låna för er kreatörer som skapar icke-kommersiellt innehåll - du hittar ett urval av tidigare produktioner från vår studio nedan!

--------------------------------------

United Screens Creator Studio is the first open and free studio in the Nordics, located in our offices in Stockholm and Oslo. With open studio, we mean that if you’re creating and maintaining content on an open platform, like YouTube, Instagram, Facebook, podcast, blog etc, you’re more than welcome to use the studio space according to your needs – and it’s free. No fees, no costs. It’s completely free of charge!

You don’t have to be partnered with United Screens to use the studio!