Andrea Eriksson ny PR & Communications Manager på United Screens

Andrea Eriksson ny PR & Communications Manager på United Screens

United Screens, Nordens ledande influencernätverk, har anställt Andrea Eriksson som ny PR & Communications Manager. I sin roll kommer Andrea att ha det övergripande ansvaret för företagets interna och externa kommunikation.

– Jag är väldigt glad över att ha börjat på United Screens. Det är ett spännande bolag som ligger i framkant inom onlinevideo och influencer marketing, men också med de kunskapsnivåer som finns internt. Att se hur branschen ständigt förändras och bryter ny mark är väldigt fascinerande, något jag ser fram emot att få utforska mer och tanka in all kunskap kring. Det ska bli roligt att framåt få utveckla det kommunikativa arbetet kring United Screens varumärke och erbjudande, såväl som kring alla talangfulla profiler knutna till nätverket, säger Andrea Eriksson.

Andrea har tidigare erfarenhet från PR och kommunikation och kommer närmast från Vitamin Well, där hon jobbade som kommunikationschef för företagets samtliga varumärken. Innan dess har hon arbetat på PR- och kommunikationsbyråer såsom Agency samt inhouse-avdelningar med fokus på marknadskommunikation.

– Det känns jätteroligt att välkomna Andrea till oss på United Screens. Just nu händer det väldigt mycket både i bolaget och i branschen generellt, så timingen tillsammans med Andreas bakgrund är helt rätt för att kunna utveckla och göra fler kommunikationsinsatser framöver, säger Natalie Tideström Heidmark, VD på United Screens.

United Screens grundades 2013 och är Nordens största medieföretag inom online video, som i sin tur är en del av Europas största mediebolag RTL Group. Sedan starten har United Screens kopplat samman Nordens största influencers och kreatörer med världsledande kunder genom annonsering på Youtube och influencer marketing, på alla sociala medie-plattformar. Via United Screens eget produktionsteam hjälper vi även annonsörer och varumärken att producera innovativa produktioner inom online video.