Johanna Alfredsson ny Head of HR på We Are Era i Norden

Johanna Alfredsson ny Head of HR på We Are Era i Norden

We Are Era, en av Europas ledande talent agency med fokus på content, kreatörer och räckvidd, tillsätter en ny Head of HR i den nordiska organisationen. Johanna Alfredsson har tidigare arbetat som HR-generalist på Spendrups och kommer med sin långa och breda erfarenhet ha en viktig nyckelroll i We Are Eras framtid.

Under sin karriär har Johanna arbetat i många olika områden inom HR. I sin senaste roll som HR-generalist på Spendrups har hon arbetat operativt och affärsnära mot flera olika avdelningar. Johanna har även ansvarat för arbetet av anställdas lika rättigheter och möjligheter, drivit arbetsmiljöarbete och löneprocesser samt utvecklat arbetet inom talent management. På We Are Era kommer Johannas arbete att fokusera mycket på utvecklingen av både arbetskultur samt ledarskap, och inför det är hennes tidigare erfarenheter mycket värdefulla. Johanna kommer även att ingå i We Are Eras ledningsgrupp.

– Jag ser väldigt mycket fram emot att inleda och vara en del av resan på We Are Era, samt att kunna bidra med mina insikter och erfarenheter tillsammans med teamet. Dessutom stämmer företagets kultur och värderingar bra överens med mina egna så därför känner jag mig ödmjuk inför allt nytt jag kommer att lära mig. Det är det jag tycker är roligast med HR, att det alltid finns något nytt att lära sig och nya utmaningar att ta sig an, säger Johanna Alfredsson, Head of HR på We Are Era i Norden.

We Are Era befinner sig på en tillväxtresa, där vårens omfattande rebranding ligger till stor grund för bolagets fortsatta utveckling gentemot annonsörer och kreatörer men även medarbetare. Som ett led i det arbetet, vill We Are Era i Norden stärka sitt team och arbetsgivarvarumärke än mer, vilket gör att Johanna kliver in i helt rätt tid för företaget.

– Vi är mycket glada över att ha Johanna på plats hos oss. Johannas breda erfarenhet av HR-arbete kommer att ha en strategiskt viktig roll i bolagets fortsatta arbete med att stärka vår organisation ytterligare, säger Natalie Tideström Heidmark, VD på We Are Era i Norden.

Johanna började sin nya tjänst som Head of HR den 20 september.

We Are Era är resultatet av Europas flerkanaliga nätverk som kombinerar kreatörer, räckvidd, content och produktionsstudio under ett enda europeiskt varumärke. Vi kombinerar de bästa tillgångarna och erbjudandena i Europa under ett och samma tak, med den fortsatta lokala expertisen. Företaget är sedan 2018 ett helägt dotterbolag till RTL och Bertelsmann Group. We Are Eras vision är att driva den nya eran av kreatörer, räckvidd, content och produktion på tolv europeiska marknader med 240 anställda, fördelat på åtta lokala kontor i Amsterdam, Berlin, Köln, Köpenhamn, Paris, Madrid, Milano och Stockholm. Sedan starten har We Are Era kopplat samman Nordens största influencers och kreatörer med världsledande kunder genom annonsering på Youtube och influencer marketing, på alla sociala medie-plattformar.