Videohjälpen

Videohjälpen anordnas av United Screens till förmån för P3:s & SVT Plays Musikhjälpen

Mellan den 12 och 18 december i år kommer United Screens att sända Videohjälpen, en sju dagar lång dygnet runt-livesändning som görs till förmån för P3:s & SVT Plays Musikhjälpen som pågår under samma datum. Videohjälpen kommer ta in youtubers, andra digitala stjärnor och influencers för att vara programledare i block om 1-2 timmar. Varje programledare får själv bestämma innehållet, med syfte att driva insamling till Videohjälpens officiella Musikhjälpen-bössa. Bland de som kommer medverka som programledare i Videohjälpen finns bland annat HejaInternet, Alfred Svensson, Klas Eriksson, Katrin Berndt och KändisTV.

Årets insamling i Musikhjälpen är för att barn i krigsdrabbade områden ska kunna gå i skola, och Videohjälpens insamling kommer att gå till samma ändamål.

Videohjälpens livesändning kommer ske på YouTube-kanalen Videohjälpen, och sändningen kommer att ske parallellt med Musikhjälpen. Videohjälpen kommer att sändas från United Screens Creator Studio i centrala Stockholm, och under totalt sju dygn kommer ett 50-tal olika onlinekreatörer att vara programledare. Innehållet på livestreamen kommer att variera, beroende på vem eller vilka som leder programpunkten. Redan nu är det allt ifrån julbak till tatuering som kommer ske i livesändningen.

- Det här projektet känns extremt roligt att genomföra, både att kunna bidra till en mycket viktig insamling, men också att kunna knyta ihop ett sammanhang som är demokratiskt och jämställt! Vi kommer att få se en lång rad av Sveriges mest intressanta onlinekreatörer spänna musklerna för att samla in så mycket som möjligt och samtidigt ha så roligt som möjligt, Jag själv ser otroligt mycket fram emot projektet, och kan knappt vänta tills vi går live den 12 december, säger Niclas Lundberg, Head of Creator and Prospect Development, som är en av de ansvariga för projektet som drivs och genomförs av United Screens.

Hemsida: www.videohjälpen.se
Twitter: @videohjalpen
Facebook: https://www.facebook.com/Videohjälpen-1855632348000931/
Instagram: https://www.instagram.com/videohjalpen/

YouTube-livesändningen: https://www.youtube.com/watch?v=BVQnqzYWgM0
Skänk pengar till bössan: http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/videohjalpen
Skänk pengar via Swish till nummer: 123 539 5892

Presskontakt: Jessica Westin, 070-2792110, jessica@unitedscreens.se
Allmän kontakt: videohjalpen@unitedscreens.se

United Screens är Nordens största YouTube-nätverk med över 350 miljoner visningar i månaden och kontor i Stockholm, Oslo och Helsingfors. United Screens fokuserar på talang och sammanför kreatörer och varumärken på online video-plattformar som YouTube, Instagram, Twitch, m fl. United Screens har över 500 kanaler och personligheter i sitt premiumnätverk på YouTube. Sedan tidigare arbetar United Screens med YouTube-stjärnor som bland annat Sp4zie, Therese Lindgren, PelleK och GTboard.com.