Youtube-stjärnan Hampus Hedström till United Screens

Youtube-stjärnan Hampus Hedström till United Screens

Hampus Hedström driver en av Sveriges största humorkanaler på Youtube, med över 265 000 prenumeranter. På kanalen gör Hampus sketcher, musikvideoparodier och humorvideos. Nu går Hampus Hedström till influcernätverket United Screens. Sedan tidigare representeras han även av ROA.

“Jag är så glad över att gå till United Screens och låta dem representera mig och min kanal på Youtube till marknaden. Jag ser fram emot att kunna utvecklas på både Youtube och mina andra sociala medier tillsammans med dem.”, säger Hampus Hedström.

Med över 62 miljoner visningar på sin Youtube-kanal är Hampus Hedström en av Sveriges största svensktalande humorkanaler. Hampus började med Youtube 2015, och har sedan dess etablerat sig som standup-komiker, samt programlett både Guldtuben och Kids Choice Awards. Hampus är även aktuell med Humorkalaset 2020, som visats på SVT och fortfarande finns att se på SVT Play.

“Det är väldigt roligt att Hampus kommer till oss på United Screens. Vi tycker att hans kanal har stor potential för våra kunder, och vi ser fram emot att representera honom. Det är extra roligt att jobba med en profil som vuxit sig stor på Youtube, fortsätter växa på plattformen samtidigt som han tar steget ut på humorscenen”, säger Alexandra Ottenståhl, Head of Extended Management på United Screens.

Faktaruta Hampus Hedström

Ålder: 23
Ort: Stockholm
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/hampusthehedstrom/Youtubeprenumeranter: 267 000
Instagram: https://www.instagram.com/hampushedstrom/Instagramföljare: 229 000

Hampus Hedström, Fotograf Robert Eldrim

Hampus Hedström är aktuell med Humorkalaset 2020.