SVÅRT ATT LOCKA TILLBAKA PERSONALEN TILL KONTORET?

SVÅRT ATT LOCKA TILLBAKA PERSONALEN TILL KONTORET?

Pandemin har förändrat vårt arbetssätt i grunden och för många företag är fem dagar i veckan på kontoret historia. Castellums undersökning ”Framtidens arbetsliv 2022” visar att de flesta av Sveriges kontorsarbetare helst ser en framtid där de kan växla mellan arbete på kontor och distans. Många företag vill erbjuda detta, men det nya hybridarbetet innebär också en hel del nya utmaningar.

Att få alla att jobba på kontoret några dagar i veckan är avgörande för att bygga en positiv företagskultur och få företaget att växa. De bästa idéerna uppstår ofta i fysiska möten och många av oss behöver ses i verkliga livet för att få en känsla av mänsklig gemenskap och socialt sammanhang.

För många företag har det dock blivit svårt att locka tillbaka folk till kontoret. Medarbetarna har vant sig vid att jobba hemma och plötsligt står många kontorslokaler halvtomma. Där det förut var fullt av kreativitet och inspirerande kollegor, ekar det numera ofta ganska tyst och öde.

Som tur är finns det en enkel lösning på den här utmaningen. På United Spaces brinner vi för att hjälpa företag att locka tillbaka sina medarbetare till kontoret med lätthet. Genom att erbjuda en kontorsupplevelse som är långt över det vanliga, skapar vi miljöer och sammanhang som får våra medlemmar att längta efter att gå till jobbet.

Som medlem hos oss får man inte bara ett toppmodernt kontor och en attraktiv och central adress. Man får också ta del av vårt fullservicekoncept med allt man behöver för att kunna fokusera på jobbet och få en effektiv och härlig arbetsdag; Kaffe/te, wifi, frukost, frukt, ergonomiska stolar (hejdå nedsuttna soffan!), luftiga konferensrum, telefonbås, gym, yoga, styrketräning och andra wellness-aktiviteter, inspirationsföreläsningar och mycket mer. Och som en extra bonus kan man också ta del av en härlig gemenskap och inspirerande nätverkande med andra medlemmar.

Kort sagt: På United Spaces finns allt som behövs för ett attraktivt kontor som får både företaget och personalen att växa. Come grow with us!

Nyfiken? Boka en visning redan i dag.

Malin Midhed

Presskontakt Head of Marketing Marknadsföring, kommunikation och press 0046765272379

COME GROW WITH US

Vår idé om coworking utgår alltid från dig som individ. För vi vet att om du utvecklas, inspireras och mår bra kommer även ditt företag att göra det. Därför har vi skapat ett community som bygger på omtanke, lärande, samverkan och social gemenskap. En plats där människor, idéer och affärer ges utrymme att växa. Tillsammans.

Välkommen till United Spaces.