Broken Door släpper nya singeln The One!

Broken Door släpper nya singeln The One!

Duon Broken Door bestående av Pier Schmid och Tobias Östlund har de senaste månaderna varit upptagna i studion med att skapa ny musik och idag landar duons nya singel ”The One”. Det är 3:e singeln i en trilogi som senare i år följs upp av en EP.

På låten ”The One” har duon experimenterat med beats och ljudbilder för att utveckla sitt karakteristiska ”Broken Door sound”.

Lyssna på The One.

Låten växte fram utifrån känslan av att ha någon i sitt liv som alltid finns där och tror på en oavsett omständigheter. Någon som fyller på med energi och ger en kraft när det kan vara svårt att släppa saker som tynger en. Då är det viktigt att ha någon där i sin närhet som stöttar så man kan komma vidare. Tillsammans är vi starkare.

Produktionen till ”The One” har slipats i studion och efter hand växte ett, för Broken Door, nytt ljudlandskap fram vilket passar budskapet i låten perfekt. Just nu håller duon på att planera upplägget inför EP-releasen senare i år.

Lyssna på The One

Spotify | Facebook | Instagram

Management/Bokning
Dennis Karlsson, United Stage

dennis@unitedstage.se

United Stage är Skandinaviens ledande turnéproducent och bokningsagentur för artister.