​Darin på stor arenaturné med ny musik

​Darin på stor arenaturné med ny musik

Det är dags att få hela historien om Darin, under våren gör han tre stora arenaspelningar på Ericsson Globe, Scandinavium och Malmö Arena. Ett smakprov kommer redan fredagen den 26 oktober när nya låten ”Identitetslös” släpps.

Under våren sålde Darin ut konserthus runt om i Sverige på sin över 25 spelningar långa turné. I Stockholm blev det hela tre fyllda kvällar på anrika Cirkus, en bedrift inte många svenska artister kan skryta med. Med publiken framför scenen skapades i ordets rätta bemärkelse popmagi.

Darinfebern fortsatte under sommaren med storslagna kvällar på bland annat Gröna Lund, Liseberg, Peace & Love-festivalen, Uport Festival och Törebodafestivalen, 2018 var stort men 2019 blir större!

Idag avslöjar Darin nästa stora steg. Tillsammans med sin publik kommer han lyfta showen till nästa nivå på landets absolut största arenor. I maj 2019 blir det tre unika spelningar på Ericsson Globe, Scandinavium och Malmö Arena. Tre stora konserter som äntligen kan berätta hela historien om Darin.

– Jag vill bjuda på unika shower på de tre mäktiga arenorna jag ska spela på i vår. I en kombination av musiken jag släppt fram tills idag och de nya låtarna som kommer är de här arenorna perfekta för den typen av konsertupplevelse jag vill dela med mig av. Jag är så klart exalterad men nervös och har definitivt redan fjärilar i magen, säger Darin.

Redan fredagen den 26 oktober kommer en försmak när den nya singeln ”Identitetslös” släpps, samtidigt som biljetterna till vårens Arena Tour.

2019 firar Darin sitt största år någonsin och alla är inbjudna!

DARIN Arena Tour 2019

4 maj STOCKHOLM, Ericsson Globe

11 maj GÖTEBORG, Scandinavium

18 maj MALMÖ, Malmö Arena

Biljetter släpps fredagen den 26 oktober klockan 10:00.

Efter att i 10 år varit kungen av engelskspråkig svensk pop bytte Darin språk 2015. Första albumet "Fjärilar i magen" slog ner som en bomb och bytet till svenska kändes som det mest naturliga i världen. I november 2017 kom det andra albumet på svenska, "Tvillingen". Även en enorm framgång med listettor och platinaskivor.

Kontaktpersoner:

Anders Larsson, Turnéproducent