​Johan Airijoki på vinterturné med nya skivan

​Johan Airijoki på vinterturné med nya skivan

Senare i höst släpps albumet "Får jag vara din kille", två smakprov är redan ute i form av titelspåret "Får jag vara din kille" och "Sluten verkstad". Nu är det också klart att det blir en vinterturné med Johan Airijoki & Malmfältens Rockklubb i början av 2021.

Den 9 oktober släpps Johan Airijokis & Malmfältens Rockklubbs nya album ”Får jag vara din kille” på skivbolaget Startracks. Det blir vacker glesbygdspoesi och krängande, svängande popinfluerad bluesrock.
Albumet kommer både som vinylskiva och digitalt. Ett flertal singlar släppas fram till albumet, redan nu är titelspåret "Får jag vara din kille" och "Sluten verkstad" ute.

Lyssna här.

Med den nya skivan i bagaget blir det en vinterturné i början av 2021. Från Malmö i söder till Luleå i norr.

Här ser du Johan Airijoki & Malmfältens Rockklubb 2021:

14/1 Stockholm, Slaktkyrkan

15/1 Malmö, Babel

16/1 Göteborg, Pustervik

5/2 Luleå, Kulturens Hus

6/2 Umeå, Droskan

Fler datum kommer.

Gruvarbetaren och musikern Johan Airijoki debuterade 2014 och har sedan dess släppt tre fullängdsalbum, det senaste ”En blyg viol” 2018. Tillsammans med sitt band Malmfältens Rockklubb har han turnerat från Gällivare i norr till Malmö i söder. Det har varit slutsålda klubbspelningar och festivalkonserter där den golvade publiken fått uppleva laddade ögonblick fulla av Johans vackra glesbygdspoesi och krängande, svängande popinfluerade bluesrock.

Pontus Sillrén, agent
pontus@unitedstage.se

Petter Seander, presskontakt
office@birdswillsingforyou.com
+ 46 73 943 49 20

United Stage Artist är Skandinaviens ledande turnéproducent och bokningsagentur för artister.