Markus Krunegård på sommarturné med ny musik

Markus Krunegård på sommarturné med ny musik

Sommaren 2021 tar Markus Krunegård sitt nya och hyllade album "TUTTI FRUTTI - från lokalen under sushin" på turné.

När Krunegård hösten 2020 klev in i Så Mycket Bättre var det som en av landets absolut största artister. Efter flera utsålda turnéer har han satt en helt egen standard för hur pop på svenska ska låta.

På sju album har han fler hitsinglar än de flesta svenska artister kan räkna till och redan till hösten väntas nästa album från den produktive Prinsen av Peking.

Men först blir det turné! Biljetter finns på unitedstage.se.

Markus Krunegård sommaren 2021

17/7 Svärtinge, Skrikhult
18/7 Svärtinge, Skrikhult
27/7 Visby, Bredablick
29/7 Burgsvik, Grå Gåsen
30/7 Hudiksvall, Hudikkalaset
31/7 Uppsala, Parksnäckan
3/8 Kungsbacka, Tjolöholms Slott
4/8 Borgholm, Kackelstugan
6/8 Västerås Officersmäss
7/8 Huskvarna, Folkets Park
11/8 Tvååker, Strömma Farmlodge
12/8 Karlstad, Nöjesfabriken
13/8 Östersund, Parksommar
20/8 Glanshammar, Humlehagen
21/8 Löderup, Solhällan
12/9 Stockholm, Mosebacketerrassen

press@unitedstage.se

United Stage är Skandinaviens ledande turnéproducent och bokningsagentur för artister.