Syster Sol signar med Svenska Inspelningar och åker på turné

Syster Sol signar med Svenska Inspelningar och åker på turné

Sveriges reggaedrottning Syster Sol signas av Universal Music-etiketten Svenska inspelningar. Med start i Sälen nu på lördag ger hon sig även ut på en massiv turné som sträcker sig över hela sommaren.

Sångerskan och låtskrivaren Isabel Sandblom som hon egentligen heter, har fått oss att dansa till låtar som ”Gillar Din Vibe”, ”Mad mad mad” och ”Kärleksrevolt”. Nyligen röstade P3:s lyssnare fram henne som vinnare till Guldlejonet 2013, Musikguiden i P3:s egna reggaepris.

– Som en gammal reggaefantast så känns det extra roligt att Svenska inspelningar nu får samarbeta med Syster Sol som är en av den svenska reggaescenens stora stjärnor! säger Johan Lindquist, A&R och head of Svenska inspelningar.

– Det känns väldigt pepp med nytt bolag, skönt folk och bra vibb från dag ett. Även samarbetet med United Stage är ett roligt lyft med en stor turné inbokad. Det känns skönt att jobba med folk som tror på mig samtidigt som jag inte behöver göra allt själv som jag har gjort tidigare. Jag har fått ny inspiration och hittat hem i ett ännu mer utpräglat Syster Sol-sound, tunga lyrics och massiva rytmer utlovas på mitt kommande album, säger Syster Sol.

Syster Sol på turné

06 april SÄLEN, Experium
12 april ÅRE, Bygget 20 april STOCKHOLM, Kägelbanan 26 april SÄLEN, Ski & Rock 03 maj KARLSTAD, Tempel 08 maj FALUN, Arenan 24 maj UDDEVALLA, Agnebergshallen 25 maj VÄXJÖ - Vårstad 31 maj GÖTEBORG, Liseberg m. Svenska Akademien 13 juni VARBERG, Stora Torg 15 juni KOLBÄCK, Westerqvarn 03 juli LUND - Takscenen 08 juli VISBY, Gutekällaren 10 juli ÖRNSKÖLDSVIK, O’Learys 11 juli GÄVLE, Slick City

(Fler datum tillkommer)