NIKE SELLMAR SLÄPPER NYA SINGELN “HUNG THE MOON”

NIKE SELLMAR SLÄPPER NYA SINGELN “HUNG THE MOON”

För ett år sedan röstade svenska folket fram Nike Sellmar som vinnare av TV4:s Idol 2022 när hon framförde vinnarlåten ”Anything You Say” i Tele2 Arena. Efter det har hon fått skivkontrakt med Universal Music, hunnit med en promo- och tackturné, en omfattande Diggiloo-turné och skrivit ny musik. Den 17 november framför Nike nya singeln ”Hung The Moon” på TV4:s Idol. Låten handlar om att se en person man har en nära relation till i ett helt nytt ljus och blev till i en låtskrivningssession tillsammans med David Kjellstrand och Martin Eriksson Sandmark som även har producerat låten.

- Min nya singel ”Hung the moon ”handlar om att man ser en person i ett annat ljus. Innan trodde man att den skulle kunna klara allt i hela världen, men det visar sig att den personen, liksom alla andra i världen, är lika sårbar som vilken människa som helst. Om inte lite mer sårbar och till och med destruktiv... Det kan handla om en före detta partner, vilket det gör i mitt fall. När förälskelsen går över och du inser att personen inte alls är den man trodde eller ville att den skulle bli i relationen. De sidorna som personen dolt i början av relationen avslöjades med tiden och man inser att det är bättre att gå isär i stället för att kämpa vidare för sin egen skull, säger Nike Sellmar.

Hon fortsätter:

- Men låten kan också handla om en familjemedlem. Exempelvis tror jag att många kan relatera till känslan när man växer i kapp sina föräldrar och inser att de inte är helt perfekta.

Om Nike
Nike är 28 år och har bott och studerat på Musikhögskola i Piteå, hon har även undervisat där på Framnäs folkhögskola de senast fyra åren. Men nu är hon tillbaka i Stockholm där hon är uppvuxen och satsar helhjärtat på artistkarriären. Vi kommer se mer av Nike i strålkastarljuset framöver.