ADAAM ÄR TILLBAKA MED ”WISH LIST” EFTER FRAMGÅNGARNA MED HIT-SINGELN ”SÖDERMALM”.

2022 har varit ett aktivt år för ADAAM som har hunnit med att släppa albumet ”Myror i brallan” som blev 1:a i Sverige, samarbetet ”FAKKA UR” med LOAM som blev 1:a i Sverige samt en sommar-turné över hela Sveriges som avslutades på Way Out West i Göteborg inför en kokande publik.

LYSSNA HÄR.

Efter sommaren släppte ADAAM låten ”SÖDERMALM” som är en hyllning till stadsdelen med samma namn och kort efter releasen så släpptes det en remix med stadsdelens okrönte kung – Petter. Låten har spelats flitigt på P3 Din Gata och streamats över 8 miljoner gånger vilket betyder platina.

Nu på fredag är ADAAM tillbaka med det sista släppet för året. På den Nezs Beats-producerade låten ”WISH LIST” får vi höra en lekfull ADAAM rappa över ett jul-inspirerande beat. I samband med låten kommer ADAAM anordna en tävling där fans kan få sina önskningar uppfyllda. Mer info om tävlingen kommer finnas på ADAAMs sociala medier.

Det känns helt rätt att släppa WISH LIST nu till vintern då den har en nice jul-vibe! Vi har alla något vi önskar oss eller önskningar vi vill uppfylla för familj och polare. Jag hoppas Wish list kan inspirera någon att göra det nu inför julen. Jag fick inspiration till låten en sen kväll i studion när jag och producenten Nezs Beats satt och lyssnade igenom massa klassiska amerikanska-låtar något jag tror man kan höra i prodden, säger ADAAM om låten.”

WISH LIST” med ADAAM släpps 18 november via Grind Gang Music/EMI Sweden/Universal Music