ADAAM - PERSON I NÖDEN - PRESS - 2024

ADAAM ÖPPNAR UPP SIG PÅ NYA SINGELN “PERSON I NÖDEN”

ADAAM är tillbaka med ännu en hit - denna gång “Person i nöden”, en låt där texten verkligen får tala för hur ADAAM känner. Låten blir hans första släpp för 2024, och följer upp ett starkt 2023 där han bland annat släppte albumet “Trapen till radion” som blev 1:a på albumlistan och singeln ”17” som blev 1:a på singellistan.

LYSSNA HÄR

“Person i nöden har varit en av mina favoritlåtar sen vi skrev den. I den här låten öppnar jag upp mig och berättar hur jag känner kring en relation, och hur det känns att ha tagit någon för givet. Jag kommer aldrig sluta att vara jag, oavsett hur djupa texter jag skriver. Men jag känner att med denna låten så tar jag steget mot en mognare publik” - berättar ADAAM

“Person i nöden” är skriven av ADAAM själv, och producerad av Charlie Bernardo som tidigare jobbat med artister som STOR, Madi Banja och Thomas Stenström.

ADAAM är idag en av Sveriges största artister och efter det stora genombrottet 2022 har framgångarna fortsatt rulla in. Han har bland annat åstadkommit två albumettor, en Grammis för Årets Låt, en P3-guld nominering och spelningar över hela Sverige på festivaler som bland annat Way Out West, Summer On och Bayside.

”PERSON I NÖDEN” av ADAAM släpps via EMI Sweden / Universal Music den 1 mars 2024