ADAAM & Kairo Keyz - FLEX - Press - 2023

ADAAM TEAMAR UPP MED UK-RAPPAREN KAIRO KEYZ.

2022 har varit året då ADAAM levlade upp och blev en av Sveriges absolut största artister. Han började med att släppa albumet ”Myror i brallan” som blev 1:a i Sverige, efter det släppte han LOAM-samarbetet ”FAKKA UR” som blev 1:a i Sverige och har sedan dess streamat 3x platina dvs över 26 miljoner streams. Sedan avslutade ADAAM året med hitsingeln ”SÖDERMALM” och när Spotify summerade året var han den 7:e mest stremade artisten och ”FAKKA UR” var den 4:e mest streamade låten.

LYSSNA HÄR

Redan första veckan av 2023 är ADAAM åter aktuell med ny musik. På den nya singeln ”FLEX” har han teamat upp med UK-rapparen Kairo Keyz som bland annat har gjort låten ”Back2Back” med superstjärnan Central Cee.

Jag själv har inte alltid varit ett stort fan av UK-rap men senaste åren har jag fastnat för det mer och mer. Det är en helt annan grej att lyssna när man hör o fattar vad dom säger, plus att jag gillar hur dom får den snälla brittiska dialekten att låta kaxig. Men låten i sig är faktiskt inte inspirerad från UK utan snarare inspirerad av NBA YOUNGBOY, beat-mässigt. Och det är en ny stil för Kairo att rappa på men han gjorde d som att det var godis. Kairo kom till Sverigeockså och då filmade vi musikvideo och annat content! Detta är en unik och riktigt fet låt, säger ADAAM om låten.

FLEX” med ADAAM och Kairo Keyz släpps 6 januari via Grind Gang Music/EMI Sweden/Universal Music