CAMILLA CABELLO SLÄPPER VIA INTERSCOPE FÖR FÖRSTA GÅNGEN MED SINGELN "I LUV IT"

CAMILLA CABELLO SLÄPPER VIA INTERSCOPE FÖR FÖRSTA GÅNGEN MED SINGELN "I LUV IT"

Den 27e mars släppte den flerfaldigade GRAMMY® nominerade och multi-platina singer songwritern Camila Cabello sin efterlängtade singel 'I LUV IT' med rapparen Playboi Carti. Den nya singeln skrevs av Camila och skapades tillsammans med producenten El Guincho (Rosalia, J Balvin, Billie Eilish) och medproducenten Jasper Harris (Baby Keem, Jack Harlow, Roddy Rich).

Släppet kommer med en vågad musikvideo regisserad av Nicolás Méndez från produktionsbolaget CANADA (Dua Lipa, Tame Impala, Travis Scott) som spelades in i Miami tidigare i år.

I takt med att förväntan på ny musik från Camila har växt, har den globala popstjärnan hållit fansen på tårna och teasat ankomsten av "I LUV IT" under de senaste veckorna. Tidigare den här månaden sågs Camila på Miami Heat-basketmatchen klädd i en tröja med "I LUV IT" utsmyckad på ryggen, också buren av Miami Heat-spelaren Jimmy Butler

När Camila talar om låten säger hon följande:

-Vissa saker i vår mänskliga värld får mig att känna att jag är i yttre rymden, och de mycket sällsynta gångerna där jag har haft otrolig kemi med någon är en av dem. En del av den cocktailen är också det känslomässiga dramat mellan dig och den personen, och kaoset och fjärilarna och nerverna och passionen. Det är ohållbart och inte fridfullt och utmattande, men jag älskar det också.

Shanta Afroze

Presskontakt PR Manager International