Lucaz (th) och Chico (tv) - MÅNTE BRA - Press - 2022

CHICO GÄSTAS AV LUCAZ PÅ DEN FRANSKINFLUERADE SINGELN ”MÅNTE BRA”

Uppvuxen i Stockholm med rötter i Chile och Tunisien känns den 26:åriga låtskrivaren och artisten Chico hemma i genren rap, men det är långt ifrån det enda han känner sig hemma i eller håller på med. I hans musik finns stora nästan euforiska drag från den popmusik han älskar, och en genuin kärlek till melodier. Friheten i hur Chico rör sig mellan genrer, uttryck och sinnesstämningar är unik, och liknar inget annat på den svenska musikscenen idag.

LYSSNA HÄR

På Chicos senaste singel ”Månte bra” tar han hjälp av den unga Vårberg-sonen Lucazsom det senaste året har spenderat mycket tid i Island Records studio tillsammans med Jeff Roman och PicassoOnTheBeat för att etablera sitt sound som vi nu får ett smakprov på.

Oavsett beat skriver jag från hjärtat, men det här är garanterat något ni kan dansa till, säger Chico om låten.

Singeln är producerad av Naasty som även producerade Chico förra singel ”Kante”som var en mörk kärlekslåt till alla hjärtans dag.

”Månte bra” släpps via EMI Sweden/Universal Music den 2 september