Chico - 2023 - Demons - Press

CHICO VÄCKER KÄNSLORNA MED NYA SINGELN "DEMONS"

Chico är tillbaka med nya singeln ”Demons” (In my Head). Med sina rötter i Chile och Tunisien har den 27-åriga artisten visat gång på gång hur man nästan kan skapa sin helt egna genre. Med influenser från trap, pop och en melodisk nästan euforisk ljudbild så är Chico inte likt något annat.

LYSSNA HÄR

På "Demons" får vi återigen höra ett nytt sound från Chico som sakta smyger sig på Sverige. Med hjälp av sin målande penna tar Chico med oss på en historia. På beatet finner vi Naasty, som även producerat låtar som ”Kanté och Månte bra”.

Om låten säger Chico Den här kommer att kännas”.

Demons” (In my Head)” släpps via EMI Sweden/Universal Music den 3 november