Emil Henroh och Silas Strand - Håkan Bråkan 2

EMIL HENROHN SLÄPPER SPECIALSKRIVEN LÅT TILL HÅKAN BRÅKAN 2

Första filmen om Håkan Bråkan blev en succé på biograferna med över 330 000 biobesökare. Sedan 2019 är det den mest sedda svenska filmen på bio. Den 9 februari är Håkan Bråkan tillbaka på vita duken i nya Håkan Bråkan 2 – även denna gång spelas han av Silas Strand och Ted Kjellsson sitter återigen i registolen. Inför premiären av filmen har en specialskriven låt, Det här ska dom få fan för, spelats in.

– När jag fick frågan om att sjunga avslutningslåten till nya Håkan Bråkan-filmen tvekade jag inte en sekund, säger Emil Henrohn, och det var heller ingen tvekan om vad låttiteln skulle vara.

Låten Det här ska dom få fan för är skriven och producerad av Jonas Wikstrand och Josefin Söderqvist.

Mer om Håkan Bråkan 2

Håkan ska följa med bästa vännerna Beiron och Isabella på scoutläger - trots att Håkan avskyr scouterna... Enda anledningen till att han följer är för att visa mamma och pappa att han är mogen och ansvarsfull och absolut tillräckligt stor att få ett husdjur. Om Håkan klarar en vecka utan att hamna i trubbel eller hitta på något djävulskap så har mamma och pappa lovat att de ska diskutera ett husdjur. Det ska han väl fixa?

Tyvärr för Håkan så gör tjuvarna från Fullt Säkert, AKA Vargligan, sin samhällstjänst på scoutlägret. De har blivit hederliga medborgare och verkar nu supersnälla mot barn. Men Håkan tvivlar. Han är övertygad om att något skumt är på gång. Håkans misstankar stärks när han hittar en mystisk skattkarta som leder till en övergiven gruva.

Skattjakt i nedlagda gruvor – eller vara vanlig scout och få ett husdjur? Det är frågan Håkan måste ställa sig och det blir inte lättare ju fler grejer som slängs in i mixen. Men det finns ju något bra med scouterna...

Håkan och hans vänner får använda allt de lärt sig på lägret när de kastas in i ett hisnande äventyr i grottgångar i en nedlagd gruva.

Håkan Bråkan 2 produceras av Unlimited Stories med Malin Söderlund i spetsen och distribueras av Nordisk Film.

I rollerna ser vi återkommande Silas Strand som Håkan, Sissela Benn som mamma Karin, Fredrik Hallgren som pappa Rudolf, Mario Mustafa som Beiron, Tilo Hedlund al Fakir som Ronny, Christoffer Nordenrot som polisen Stefan, Magnus Sundberg som tjuven Jörgen. I nya roller ser vi Anders Jansson som tjuven Olle, Linda Zilliacus som scoutledaren Tess, Jonas Sykfont som scoutledaren Tom och Khanya Bjurenstedt Waern som Isabella.

Mer om Emil Henrohn

Småländska Emil Henrohn slog igenom stort på på Tiktok år 2022 med låten "Jag är mamma".

Idag har han över 600. 000 följare genom sina humor-karaktärer och även blivit utnämnd till ”den största Makthavaren på plattformen i Sverige”. Emil besitter även många andra talanger utöver Tiktok och jobbar bl.a. som musikalartist, och har varit med i uppsättningar som Annie och Hair.

För mer information eller intervjuförfrågningar för filmen Håkan Bråkan 2 kontakta:

Malin Edblom, malin@edblomwig.se, 070-794 31 21

Anna Wig, anna@edblomwig.se, 076-947 12 56