GRAHAM LAKE ÄR TILLBAKA MED NY VERSION AV ”SAY LESS” TILLSAMMANS MED MEXIKANSKA RAPPAREN KID PISTOLA

Stjärnskottet Graham Lake är tillbaka med en ny version av låten ”Say Less”, där han denna gång gästas av mexikanska up-and-coming rapparen Kid Pistola. Byggd på en unik blandning av pop och hip-hop med inflytande av reggeaton, har låten hittills fått stor uppskattning bland fansen.

LYSSNA HÄR

Trots att Stockholms-födda superstjärnan Graham Lake fortfarande kan ses som en “hidden gem” av vissa, har han samlat över 23 miljoner streams, haft flertalet internationella collabs (Dro Kenji, Avelino, Bankrol Hayden) samt stora synkar (FIFA23, Young Royals, MTV) sedan debuten 2021.

Spänningen höjdes när de två singlarna ‘Say Less’ and ‘C’est la Vie - Graham Lake Edition’, medverkade på den senaste säsongen av Netflix globala hitserie Young Royals. Singlarna har redan blivit Shazamade över 20.000 gånger, och listat i Sverige, Norge, Tyskland, Frankrike och Brasilien. Med en unik blandning av pop, hip-hop och dansmusik har Graham Lake lyckats pusha gränserna och hittat sin egen unika signatur.

Omar CT aka Kid Pistola är en musiker, rappare och producent från Mexico City, för tillfället bosatt i Barcelona. Hans sätt att enkelt mixa genrer som hip-hop, electro och reggaeton har uppskattats mycket av lyssnarna sen debuten 2015.

Say Less – Kid Pistola Edit släpps via EMI Sweden/Universal Music den 5/12.

Frida Bergh

Presskontakt Project Manager EMI Sweden Pressansvarig för bl.a. BELL, Björn Holmgren, NOTD, Graham Lake, Junie & Little Sis Nora 0762185822

Lova Seidefors

Presskontakt Junior Project Manager EMI Sweden 0727233356