Foto: Tove Floss

GRANDI SLÄPPER DEBUT-EP:N "WINNER"

För knappt ett år sedan gjorde pop-duon Grandi entré på den svenska musikscenen med målet att göra musik som peppar, stärker och känns som en bästa vän. Ett skivkontrakt, fyra singlar och en Sverige-turné senare släpper Grandi debut-EP:n ”Winner”.

EP:n innehåller lekfulla och fyndiga texter och behandlar viktiga ämnen som syskonskap, empowerment och vänskap. Raderna sjungs över dans-elektroniska produktioner som kan få vem som helst att hopp-dansa och skrik-sjunga om ”Bitchcraft” eller att man hoppas att töntiga killar ska blåsa in i en storm.

Duon består av låtskrivarna och producenterna Elsa Levahn och Stella Ringdahl. De blev 2022 den första akten att signas till Lalehs skivbolag PALANG vilket blev startpunkten för storsatsningen av en ny våg av talangfulla producenter, låtskrivare och artister signade till bolaget.

”Winner var faktiskt den första låten vi skrev tillsammans med Laleh. Därför känns det lite extra fint att just den får vara fokusspåret på EP:n. Den handlar om att vilja vinna och hela den här EP:n känns som en vinst för oss - att vi hunnit göra så mycket på mindre än ett år?! Det känns som att EP-cirkeln sluts på ett magiskt sätt” - Stella, om EP:n

Under våren har duon varit ute på en Sverigeturné (Klubb Horisont) tillsammans med artistkollegorna Junie och Björn Holmgren med stopp i bland annat Göteborg, Malmö och Helsingborg. Något som gett de möjligheten att möta såväl nya som gamla lyssnare.

”Efter en av spelningarna skrev en tjej till oss och berättade om hur vår musik hade peppat och hjälpt henne under ett break-up. Det kändes så sjukt eftersom att det är just det vi vill förmedla med vår musik. Vi vill liksom att det ska vara definitionen av PEPP. Som en klubb där alla får vara med” - Elsa, om syftet med musiken

”Winner” är UTE NU och släpps av PALANG / Universal Music Sweden.