Greekazo - 2024 - Press - Fotograf: Guldkatt

GREEKAZO ÄR TILLBAKA OCH SPOTTAR BARS PÅ NYA LÅTEN ”2LURAR”

Hässelby-rapparen Greekazo fick sitt stora genombrott med debutsingeln "HotSpot" under 2019. Låten slog ner som en bomb och blev sommarens soundtrack över hela landet och har sedan dess streamats x5 Platina. Med smarta punchlines och humoristiska bars blev han snabbt en publikfavorit och en av landets starkast lysande stjärnor på den svenska hiphop-scenen. Sedan dess har han fått 2 Spotify-ettor, släppt 2 album, blivit grammisnominerad, spelat över hela Sverige och Norge samt streamats över 350 miljoner gånger.

LYSSNA HÄR.

I januari gjorde Greekazo storstilad comeback med den Jersey Club beat-osande bangern ”HÅLL KÄFTEN” som tystade alla tvivlare. Han följde upp singeln med först ett Nineb Youk-samarbete och nu senast med ”BUNTAR O SÅNT” tillsammans med Märsta-rapparen 25.

Nu släpps “2LURAR” som blir den andra singeln för året och är en klassisk Greekazo-singel med smarta punchlines och en text fylld av framtida Instagram-captions.

”Jag känner att jag har börjat året starkt och fått höra mycket bra respons från både fans och nära. Låten ”2LURAR” beskriver en livsstil man hade en gång i tiden. Det är mycket gungig vibe och jag tycker den påminner om min gamla stil men i 2024 version, säger Greekazo.”

De ligger i naturen 2 lurar måste bygga de

Har fingret på triggern om vi blir triggade

De utsatt område men här hon känner sig tryggare

Hon e fixad o sminkad men tro mig vapent e snyggare