HANNA FERM OCH JUNIE SLÄPPER LÅT TILLSAMMANS - ”VÄLKOMMEN ÅTER”

HANNA FERM OCH JUNIE SLÄPPER LÅT TILLSAMMANS - ”VÄLKOMMEN ÅTER”

Hanna Ferm och Junie träffades i en studio för några år sedan, en vänskap uppstod och ett samarbete påbörjades som resulterade i nya låten ”Välkommen Åter”. Låten handlar om en kärleksrelation som man försökt att avslutat flera gånger men som på något sätt alltid hittar sin väg tillbaka in i ens liv, om gränslandet mellan det vackra och det destruktiva med att inte kunna släppa varandra. ”Välkommen Åter” släpps 20 maj.

- Vi lärde känna varandra genom musiken och har sedan dess umgåtts en hel del både i musiksammanhang och hittat på massa roligheter privat. Eftersom musiken är en sådan stor del av våra liv föll det sig ganska naturligt att prova att skriva och framföra någonting tillsammans, säger Hanna.

- Vi insåg ganska snabbt när vi började skriva ihop att vi kunde relatera till samma saker. Så ”Välkommen åter” skrev sig väldigt snabbt och naturligt! Den handlar om att man har en hat-kärlek eller en av/på relation med någon där båda vet att man inte är bra för varandra men man kan inte hjälpa att dras till varandra ändå, förklarar Junie om samarbetet och nya låten.

Förra våren intog Hanna Ferm en självklar plats som en lysande stjärna på pophimlen. Debutsingeln på svenska ”För Evigt” blev den mest spelade låten på radio, intog första platsen på svensktoppen (före ABBA) och behöll den flera veckor i rad. Även streamingmässigt har det gått väldigt bra och låten har över 21 miljoner streams och har legat topp 30 på Spotify (#9 som högsta placering). Efter succén med ”För Evigt” har Hannabland annat släppt ”Flyg Fula Fluga Flyg” som är en del av Spotifys koncept Studio It´s Hits och senast singeln ”Håller in Håller ut”. Den 20 maj släpper Hanna en ny singeln tillsammans med artisten Junie ”Välkommen Åter”. Det blir en av många låtar från debut-EP ”Ingen Aning Vart Jag Landar” med release 26 augusti.

Bakom Junie står artisten och låtskrivaren Maia Wright som även har en artistkarriär på engelska under sitt eget namn. Under våren 2020 skrev Maia texter på svenska, något hon inte gjort tidigare och en ny kreativ sida öppnades upp. Idén om att skapa ett artistprojekt på svenska föddes och Junie kom till i samband med Norlie & KKV (Komma över dig, Studio It’s Hits) som idag är 2x platina i Sverige.

Lyssna här!

Se videon här!