HANNA FERM OCH OLIVIA LOBATO SLÄPPER SINGEL TILLSAMMANS – ”KOMMER ALDRIG FÖRLORA”

Hanna Ferm och Olivia Lobato har tidigare stött på varandra i olika sammanhang men när deras gemensamma skivbolag ordnade ett låtskrivar-camp fanns det ingen tvekan om att de ville skriva tillsammans. Det resulterade i singeln ”Kommer Aldrig Förlora” som handlar om just det, att aldrig ge upp, singeln släpps den 25 augusti.

- Vi började bara skissade på en refräng första gången vi sågs i studion, men det blev visst mer än så till slut. För mig handlar ”Kommer Aldrig Förlora” om att ta sig upp ut från botten och ha inställningen om att man aldrig kommer att förlora igen. Att få jobba med Hanna är superkul! säger Olivia Lobato.

Hanna Ferm fortsätter:

- Jag har gillat Olivia och hennes musik sen jag först fick upp henne på tiktok! Vi hade hälsat på varandra i musiksammanhang och jag tycker hon är hur duktig som helst. När skivbolaget skulle styra upp ett låtskrivar-camp med några av sina artister så sa jag att det vore kul att skriva med just Olivia! Så vi gick in i studion och skrev en låt ihop tillsammans med producenten Anton Engdahl. Vi båda kände att den passade oss bra så det tog inte så lång tid innan vi bestämde oss för att släppa den. En låt som handlar om att att hitta tillbaka till sig själv till den där gnistan och glädjen som ingen någonsin ska kunna ta ifrån dig.

Om Hanna Ferm:
Hanna Ferm har tagit en självklar plats som en lysande stjärna på den svenska pophimlen. Debutsingeln på svenska ”För Evigt” blev den mest spelade låten på radio, intog första platsen på svensktoppen (före ABBA) och behöll den flera veckor i rad. Även streaming-mässigt har det gått väldigt bra och låten har idag över 29miljoner streams och blev topp tio mest streamade låten under hela 2021. Efter succén med ”För Evigt” har Hanna bland annat släppt “Välkommen Åter” tillsammans med artisten Junie som även den knep första platsen på den svenska radiolistan.

Om Olivia Lobato:
Olivia är 19 år och har precis gått ut gymnasiet, hon fängslande många på Tiktok med sin sångröst när hontolkade välkända svenska poplåtar och med debutsingeln ”Syrener” kom Olivias genombrott. Låten har legat topp fem på singeltopplistorna i både Sverige och Norge och sålt platina i respektive länder. Den har belönats med en P3 Guld nominering för ”Årets låt” och Olivia blev även nominerad i årets upplaga av Grammis som ”Årets Nykomling”.

Lyssna på ”Kommer Aldrig Förlora” med Hanna Ferm och Olivia Lobato som släpps 25 augusti.