Hov1 - Lilla B - 2023 - Press

HOV1 SLÄPPER FÖRSTA SINGELN FRÅN KOMMANDE ALBUMET OCH ANNONSERAR SOMMARTURNÈ.

Hov1 bestående av Ludwig Kronstrand, Noel Flike, Dante Lindhe och producenten Axel Liljefors Jansson slog igenom stort 2017 med sitt debutalbum ”Hov1”. Sedan dess har de släppt ytterligare tre album (”Gudarna på Västerbron”, ”Vindar på Mars” och ”Barn av vår tid”) som samtliga blivit 1:a på albumlistan. Under 2022 lyckades Hov1 med den otroliga bedriften att nå 1 miljard streams på sin musik, förutom de så är det bara Veronica Maggio som också har uppnått detta på musik på svenska. Utöver det har Hov1 vunnit 7 Rockbjörnar, 6 utmärkelser på P3-guldgalan, 3 Grammis-nomineringar och haft över 13 officiella singel 1:or.

LYSSNA HÄR.

Förra veckan gick Hov1 ut med sin sommarturné som startar 3:e juni på Brännbollsyran i Umeå och fortsätter tills 8:e september och sträcker sig över hela landet samt Norge och Finland. Nu släpps först singeln ”Lilla B” från Hov1s kommande album och som vanligt är låten producerad av gruppens medlem Axel Liljefors Jansson.

Se musikvideon för "Lilla B" nedan.

3 juni UMEÅ, Brännbollsyran

10 juni JOKKMOKK, Revanschen

16 juni BÅSTAD, Summer On

17 juni HUSKVARNA, Folkets Park