Hov1 - 2024 - Press - Fotograf: Henrik Hanson

HOV1 SLÄPPER SINGELN ”30 UNDER 30”

Med över 1 miljard streams, 7 rockbjörnar, 6 P3 Guld utmärkelser och 16 officiella singelettor på topplistan (flest någonsin) så är Hov1 ett av Sveriges absolut största band. Nyligen kunde man se konsertfilmen ”HOV1 4-EVER” på biografer över hela Sverige och nu är de åter aktuella med ny musik i form av singeln "30 under 30" från deras kommande album.

LYSSNA HÄR

Hov1 bestående av Ludwig Kronstrand, Noel Flike, Dante Lindhe och producenten Axel Liljefors Jansson slog igenom stort på den svenska musikscenen 2017 med det självbetitlade debutalbumet “Hov1”. Sedan dess har de släppt ytterligare tre album, ”Gudarna på Västerbron”, ”Vindar på Mars” & "Barn av vår tid" som samtliga har blivit 1:a på albumlistan. Under 2023 blev Hov1 den mest streamade akten i Sverige på Spotify och utöver det fick de 221 st guld/platina certifikat från Ifpi vilka är flest av alla artister/grupper i Sverige någonsin!

"30 under 30" av Hov1 släpps via EMI Sweden / Universal Music den 9 februari 2024.