IRMELI - Spöken - 2024 (Fotograf: Joyce Rodriguez)

IRMELI ÄR TILLBAKA MED NYA SINGELN "SPÖKEN"

Den 20-åriga Stockholmsartisten IRMELI gjorde en stark debut med sin TikTok-virala låt ”Festen”. Uppföljarsingeln ”Spöken” som släpps den 26e april stannar kvar i samma universum av sad-girl trap-pop och denna gång har hon, utöver att skriva den, även producerat på egen hand.

LYSSNA HÄR

“Spöken” handlar om stunden man förstår att en relation närmar sig sitt slut och kanske inte går att rädda, fast man vill det. Att besöka en plats där man har minnen från kan kännas jobbigt, för ibland vill man bara glömma.

Personen man älskar har en träffat en ny. När man väl står där kan man nästan se det framför sig, som spöken, hjärnspöken. Jag sjunger “Jag ser spöken i ditt rum nu, era spöken i ditt rum” och det speglar just det tillfället, berättar IRMELI om låten.

Irmeli har haft ett enormt musikintresse hela livet, där hon bland annat gått på Rytmus i Stockholm och nu slutför sitt sista år på Musikmakarna i Örnsköldsvik. Utöver musiken har Irmeli även dansat hela sitt liv, och började satsa mer seriöst på dansen vid 11 års ålder.

Spöken släpps via EMI Sweden/Universal Music den 26/4 2024