JOHNOSSI SLÄPPER NY SINGEL ”SAN ANTONIO” FRÅN KOMMANDE ALBUM  - OCH GER SIG UT PÅ LÅNG TURNÈ

JOHNOSSI SLÄPPER NY SINGEL ”SAN ANTONIO” FRÅN KOMMANDE ALBUM - OCH GER SIG UT PÅ LÅNG TURNÈ

Johnossi är ett av Sveriges allra största och mest älskade rockband sedan ett 15-tal år tillbaks. Efter diverse TV-succéer och framgångsrikt turnerande senaste åren kommer nu ny musik. Den 24 maj släpps första singeln “San Antonio” från ett kommande album i september. Med nya albumet i ryggen annonserar bandet samtidigt långa turnéer genom Sverige, Skandinavien och Europa.

- Varje gatuhörn i varje stad bär på en egen historia. En nära vän till oss upplevde något mycket dramatiskt i en amerikansk storstad. Det var denna berättelse, blandat med egna erfarenheter och en nypa fantasi som gav liv åt dramat i låten, beskriver Johnossi.

”San Antonio” är skriven av Johnossi tillsammans med Mattias Franzén, bandets keyboardist sen många år.

I skrivande stund färdigställs just nu Johnossis kommande åttonde album producerat av Måns Lundberg (Håkan Hellström, Deportees, Hurula m fl).

År 2006 kom det självbetitlade debutalbumet och i februari 2022 släppte Johnossi sitt senaste hyllade sjunde album ”Mad Gone Wild”. Under hösten samma år medverkade sångaren John Engelbert i TV4’s Så Mycket Bättre. Han lämnade starka avtryck efter sig. Efter succén i TV-programmet gav sig bandet ut på sin största turné hittills med 20 utsålda klubbspelningar över Sverige under våren 2023 som följdes upp av en lång sommarturné. Deras händelserika 2023 avslutades med att under december medverka som husband i SVT´s På Spåret med några explosiva framträdanden.

Efter att nya albumet släppts i september ger sig bandet omgående ut på ytterligare en lång turné genom Sverige, Skandinavien och Europa som sträcker sig ändå in i februari. Alla datum nedan.

- Det är en riktigt bra känsla som börjar krypa sig på i studion nu när vi håller på att avsluta albuminspelningarna; att samtidigt få längta efter att spela låtarna live i höst. Vi är minst sagt peppade!

Turnéplan – biljetterna släpps på måndag 27 maj kl. 10:00

Turné 2024